Holy Fawn - Death Spells (2018)

Electronic / Rock
Label: Whelmed

1. Dark Stone (6:22)
  2. Arrows (6:40)
  3. Drag Me Into the Woods (6:27)
  4. Yawning (5:35)
  5. Seer (7:51)
  6. Two Waves (3:17)
  7. Take Me with You (7:10)
  8. Vespertine (6:27)
  9. Same Blood (2:48)
  10. Sleep Tongue (8:01)
avatar van Don Cappuccino
Beluister en download (''name your price''): Death Spells

Ik kreeg deze vandaag getipt van Sound en dat was een goede aanrader! Dit is een band die eigenlijk van alle kanten van het post-rock/metal/shoegaze/blackgazespectrum wel iets gebruikt. Ze doen mij best veel denken aan een band als Caspian als die nog wat zwaarder en met meer shoegaze-invloeden zouden spelen. Behoorlijk groots opgezet met ontzettend veel gitaarlagen, maar wel zeer goed uitgebalanceerd. De band vervalt ook nergens in de clichés die de eerder genoemde subgenres snel met zich meebrengen en de ijle cleane zang biedt een mooi contrast aan de zware instrumentatie. Deze ga ik zeker meer beluisteren.

avatar van the crook
Geweldige plaat, misschien wel een mooi alternatief als je de nieuwe Deafheaven (Infinite Granite) niet trekt.