The Faint - Egowerk (2019)

Label: Saddle Creek

1. Child Asleep (4:39)
  2. Chameleon Nights (3:32)
  3. Life’s a Joke (4:52)
  4. Alien Angel (3:38)
  5. Egowerk (4:52)
  6. Own My Eyes (3:48)
  7. Source of the Sun (4:20)
  8. Another World (3:34)
  9. Quench the Flame (4:46)
  10. Young & Realistic (4:56)
  11. Automaton (3:33)
avatar van E-Clect-Eddy
Er zitten helaas een aantal grijze-muizen-nummers op en persoonlijk vind ik vooral de opener Child Asleep en Quench the Flame de nummers die ik graag vaker hoor.

Alien Angel klinkt hier en daar verdraait veel als de 80s hit Send Me An Angel. De Indie Rock neigt hier meer naar ElectroClash (Discogs houdt het bij Synthpop) waar ik niet vies van ben maar het is niet pakkend genoeg. Dat ligt w.m.b. niet aan de synths/klanken/tempo maar vooral de teksten en zang.

avatar van E-Clect-Eddy
Ook Young & Realistic bevalt goed... misschien omdat het zonnetje buiten vaker te zien is.

Het is een album dat zwaar leunt op een 80s geluid en hier en daar zelfs is Disco niet ver weg zoals op het hierboven genoemde nummer.

Er zit een fijne EP verstopt in dit album met lekker dansbare nummers. Ook Chameleon Nights hoort daar bij.

Iets te streng geweest na de eerste beluistering, een halfje erbij.