Efdemin - New Atlantis (2019)

Duitsland
Electronic / Dance
Label: Ostgut

1. Oh, Lovely Appearance of Death (5:13)
  2. Good Winds (6:13)
  3. New Atlantis (14:15)
  4. At the Stranger's House (3:13)
  5. A Land Unknown (7:48)
  6. Temple (1:44)
  7. Black Sun (4:12)
  8. The Sound House (7:19)
Efdemin explores utopian musical traditions on New Atlantis - factmag.com

Klinkt interessant, ken alleen Chicago van hem maar ga deze ook zeker luisteren komend jaar.

avatar van Teunnis
Titelnummer smaakt mij in ieder geval goed.

avatar van trebremmit
Het album is al te beluisteren op bandcamp.

New Atlantis | Ostgut Ton - ostgut.bandcamp.com

Edit: blijkbaar is de releasedatum verplaatst naar vandaag.

avatar van robbizzel
Begint in ieder geval hemels met Oh, Lovely Appearance of Death. Vanavond tijd voor de rest!!

avatar van -SprayIt-
Sodeju wat gaat dit lekker, zeg. Ik krijg bijna Hawtin vibes bij beluisteren, heel sterk. Ik begin op een voorzichtige 4*, maar sluit niet uit dat dit gaat stijgen. Vooral A Land Unknown doet het erg goed hier.

avatar van trebremmit
Ik vind er nog niet zoveel aan, beetje saai en kaal, style over substance.

avatar van -SprayIt-
Ik luisterde deze over de koptelefoon, laat op de avond. Misschien kwam het daardoor zo lekker binnen. Ik vind het juist wel sterk dat het niet te aangekleed is, wat hij in het verleden wel vaker deed. Ik ben gek op bijv. tracks als Bergwein, waar heel veel substance in zit. Er wordt inmiddels zoveel melodieuze techno gemaakt, ik begrijp best dat hij een meer minimalistische en technisch goed uitgevoerde muziek wil maken. Las een mooie review op Pitchfork, wat meer achtergrondinformatie geeft. Er zit toch echt wel veel in, de gesproken teksten, de Indiase invloeden, subtiele gitaartjes en heerlijke details in de beats. Wel voelt het wat rechttoe rechtaan en daardoor misschien saai, maar net als bij bijv. Hawtin zit daar juist ontzettend veel in. Nu ik het weer beluister neig ik meteen meer naar 4,5* dan 4*. Misschien nog wat vaker de kans geven?

avatar van trebremmit
Hawtin gaat veel dieper vind ik, en is ook veel spannender. Maar ik zal deze nog wel eens vaker beluisteren, wie weet..

avatar van Barney Rubble
Repetitief, maar niet op een manier die sfeerverhogend is. Deze muziek vind ik eveneens vrij saai.