KEOR - Petrichor (2018)

Frankrijk
Rock / Metal
Uitgebracht in eigen beheer

1. Petrichor (11:28)
  2. The Nest of Evil (8:43)
  3. Snivel by the Pond (7:36)
  4. Terence (8:01)
  5. Abyssal Bloom (14:01)
avatar van Robertoooooh
Allemachtig! Wat is dit? Nooit iets van gehoord en blijkbaar ben ik niet de enige, getuige deze nog maagdelijke pagina. Hoog tijd om daar verandering in te brengen. Ik ben bij toeval bij dit een-mans-project terechtgekomen en na een uurtje luisteren op spotify ben ik helemaal verkocht. Dit verdient een fatsoenlijke geluidsdrager, maar die is, zo las ik op hun bandcamppagina, al lang uitverkocht.
Ik weet niet goed hoe dit adequaat te omschrijven. Eigenlijk doet geen enkel label recht aan deze wonderbaarlijke geluidsreis. Het is lieflijk, log, licht, heavy, trippy, heftig, ingetogen en bombastisch tegelijk. Er zit een organische flow in dit muziekdocument die je zelden hoort. Het voelt als een soundtrack van een fantasy-film met elfjes enerzijds en monsters aan de andere kant. Lief en duister ineen. Dreigend liggen de zware gitaren en drums voortdurend op de loer om dan, als door een bij gestoken, tevoorschijn te komen en de prachtige, zo zorgvuldig opgebouwde soundscapes meedogenloos te verschroeien. Prachtig!
Dit smaakt absoluut naar meer. Sprookjes bestaan niet, maar de soundtrack ervan wel!