Freddie King - Getting Ready... (1971)

Blues
Label: King

1. Same Old Blues (3:59)
  2. Dust My Broom (3:12)
  3. Worried Life Blues (2:52)
  4. Five Long Years (4:24)
  5. Key to the Highway (3:27)
  6. Going Down (3:24)
  7. Living on the Highway (4:18)
  8. Walking by Myself (2:51)
  9. I'm Tore Down (4:13)
  10. Palace of the King (3:40)
avatar van Stijn_Slayer
Geweldige plaat waarop Leon Russell onderdeel uitmaakt van King's begeleidingsband.

Het album bevat King's 'signature tunes' 'Going Down' en 'Palace of the King', hoewel de eerste door Don Nix is geschreven, en de tweede door Nix, Russell en Dunn (laatstgenoemde is vooral bekend van Booker T & the MG's).

Het album is een mix is van nieuw werk en klassiekers. Opvallend eigenlijk dat King zelf met geen enkele compositie kon komen.

avatar van spinout
Vooral op de elektrische gitaar is King geweldig. De twee akoestische vallen daar tegen afgezet wat tegen. Die klinken dan toch erg tam.