Chet Baker - It Could Happen to You (1958)

Jazz
Label: Riverside

1. Do It the Hard Way (2:57)
  2. I'm Old Fashioned (4:53)
  3. You're Driving Me Crazy (2:53)
  4. It Could Happen to You (2:48)
  5. My Heart Stood Still (3:28)
  6. The More I See You (3:06)
  7. Everything Happens to Me (4:39)
  8. Dancing on the Ceiling (3:05)
  9. How Long Has This Been Going On? (4:06)
  10. Old Devil Moon (2:58)
  11. While My Lady Sleeps [Take 10] * (4:22)
  12. You Make Me Feel So Young [Take 5] * (3:41)
  13. The More I See You [Take 8] * (2:51)
  14. Everything Happens to Me [Take 2] * (4:51)
avatar van heartofsoul
Dit was het eerste Chet Baker album dat ik kocht, en als ik het zou kwijtraken, zou ik het onmiddellijk opnieuw aanschaffen. Vooral 's avonds wil ik dit nog wel eens opzetten om die coole stem van Chet te horen. Maar vlak ook de begeleiders niet uit: Kenny Drew is een uitstekend pianist en Phily Joe Jones op drums is geweldig! En het wordt natuurlijk helemaal feest natuurlijk als Chet niet alleen zingt of vocaliseert, maar ook trompet speelt. Moeilijk trouwens om favoriete nummers aan te vinken !

avatar van vantagepoint
Prachtig album dat een mooie plek in iedere collectie verdient. De nummers zijn een van de mooiste dingen die Chet Baker ooit op plaat heeft gezet.