Linda McCartney - Wide Prairie (1998)

Label: Capitol

1. Wide Prairie (4:33)
  2. New Orleans (3:13)
  3. The White Coated Man (2:13)
  4. Loves Full Glory (3:46)
  5. I Got Up (3:19)
  6. Light Comes from Within (2:57)
  7. Mr. Sandman (2:50)
  8. Seaside Woman (3:54)
  9. Oriental Nightfish (2:49)
  10. Endless Days (3:11)
  11. Poison Ivy (2:54)
  12. Cow (4:24)
  13. B'side to Seaside (2:38)
  14. Sugartime (2:06)
  15. Cook of the House (2:37)
  16. Appaloosa (4:44)
avatar van Dielie
hmm, deze zoek ik ook al zo lang!

avatar van Kaaasgaaf
Is dit wat? Ik vrees het ergste....
Wel echt een heel lieve vrouw!

avatar van Dielie
tis nogal apart aant horen, maar toch heeft het iets, mss omdat ze dan ziek geworden is ofzo, dat het een zekere breekbaarheid heeft, kweenie

tswingt soms nogal 'I Got Up' maar op goede manier, of uptempo conutry-rock 'Light Comes from Within', zelfs reggae-invloedjes in 'Mr Sandman', 'Seaside Woman', blijkbaar nogal afwisselend, dit plaatje, maar ik vind de hoes vooral zeer intrigerend

lieve Linda toch..

avatar van kaztor
Wanneer is dit allemaal opgenomen?

The Lady With The Tambourine

avatar van pukster
Heb deze cd net besteld via eBay, voor 3,99 euro. Geen idee hoe het gaat klinken, maar alleen al de moeite waard voor de hoes inderdaad. Ben op zoek gegaan naar deze cd omdat ik net de dvd The McCartney Years heb bekeken. Mevrouw McCartney staat werkelijk in elke clip een beetje te niksen. Fascinerend om te zien.

avatar van pukster
CD vandaag binnen gekregen. Geen hoogstaand album, maar dat had ik ook niet verwacht. Gezien het verhaal er achter is het wel een bijzonder album. Waarom weet ik niet, maar Linda McCartney fascineert me enorm. Het is jammer dat ze er niet meer is. Was in plaats van Linda, maar Yoko....

Harald
Paul was altijd van plan een Linda McCartney solo plaat te produceeren maar alleen een 12 "maxi plaat, "Seaside woman" (1977) kwam in de handel. Naar het overleden van Linda heeft Paul dan dit album met Linda McCartney songs, gedeedelijk op genomen met Wings, in elkaar geflansd.

avatar van devel-hunt
Linda McCartney was een begenadigd fotografe, een belangrijk voorvechter voor dierenrechten en vegetarisch voedsel, een grote inspiratiebron voor haar dochter Stella en last but not least een grote steun voor haar man.

Maar haar muzikale waarde is niet groot. Eigenlijk was het geen porum hoe ze achter dat orgel bij Wings stond, terwijl haar stem ook niet als een nachtegaal klonk. Ze had veel, maar geen rock uitstraling, en dat hoor je aan deze leuke gezellige plaat af, geen hoogvlieger, leuk voor tijdens de afwas. Maar gewoon leuk en prettig en totaal pretentieloos is geen zonde, soms heerlijk vrijblijvend, en dat geldt voor deze plaat.

Father McKenzie
Zelfs ik als zwàre Macca-fan heb deze nooit gehoord, ik vrees dat het muzikaal niet zo veel voorstelt en op zijn best gewoon onschuldig zal zijn, mocht ik de plaat goedkoop vinden, neem ik ze toch mee, puur als Macca-freak dan, we zien wel, ik lig er zeker niet wakker van.... Ik vond Linda wel een leuke uitstraling hebben en zorgde voor een stabiel leven voor Paul.

avatar van dennisversteeg
Op zich best wel een leuk album. Veel variatie en een aantal prima nummers. Jammer genoeg is Linda vocaal nogal zwak, maar het viel me allemaal niet tegen.

Doom!
Iedereen heeft toch wel eens dat die een platenzaak instapt en iets moet kopen? Ik kocht in een opleving de cd van Linda McCartney. Helaas een enorme miskoop. Linda heeft een lelijke en zwakke stem. Ze komt vocaal niet eens in de buurt van mijn favoriete zangeressen. Instrumentaal is het allemaal ook niet om aan te horen. Verder helpt het natuurlijk ook niet mee dat deze muziek absoluut niet mijn genre is.

Misschien is dit wel mijn grootste miskoop ooit.

avatar van devel-hunt
Doom! schreef:

Misschien is dit wel mijn grootste miskoop ooit.
Als je een CD van mevrouw Macca koopt moet je dat niet voor de muziek doen maar om je Beatles verzameling up to date te houden. Want dat ze niet kon zingen is een gegeven wat een paal boven water stond toen ze haar eerste pogingen bij Wings deed. Als je een kwaliteitsproduct van deze vrouw hebben wilt kan je het best het fotoboek 'linda's pictures' of haar kookboek 'the cook of the house' kopen. Want ze was een hele bekende en steengoede fotografe en een belangrijk voorvechter van vegatarisch eten, daar lagen haar kwaliteiten.

avatar van Ducoz
Dit is een eerbetoon, net uitgebracht na haar dood in 1998.
Met allemaal nummers waar ze de lead op zong

Nieuwstad