Elaquent - Blessing in Disguise (2019)

Canada
Label: Mello

1. Sunrays [Intro] (1:01)
  2. Flyyaway (3:36)
  3. Bury the Past (2:41)
  4. Copacabana (3:23)
  5. Trapdoor (2:18)
  6. Valhalla (3:41)
  7. No Hard Feelings (3:34)

met Blue November

8. Onigiri (3:20)
  9. Needs vs Wants (2:14)
  10. Princess (2:09)
  11. Moment of Weakness (3:04)

met Seb Zillner

12. Moodswings (3:16)
  13. Airiplane Mode (3:20)
  14. Still Snoozing (2:40)

met Croup

avatar van bennerd
bennerd (moderator)
Niet gedacht dat hij het in zich had, maar een van mijn favoriete beatbakkers is erin geslaagd om een niet meer dan degelijk plaatje ineen te boksen en op de mensheid los te laten. Elaquent heeft voor mij keer op keer heerlijk wegluisterende beats op plaat kunnen zetten. Fantastische muziek voor in de auto, tijdens het studeren, om even weg te dromen. Er zijn heel veel instrumentale hiphopalbums die in die omschrijving passen, maar Elaquent wist altijd wel nét dat tikje beter te zijn.

Hier is die magie er echter niet. Leuk schijfje, maar ook niet meer dan dat. In de best grote discografie van deze man is dit dus best vergetelijk.