Ibibio Sound Machine - Doko Mien (2019)

Funk / Dance
Label: Merge

1. I Need You to Be Sweet Like Sugar (Nnge Nte Suka) (4:44)
  2. Wanna Come Down (4:01)
  3. Tell Me (Doko Mien) (3:44)
  4. I Know That You’re Thinking About Me (4:00)
  5. I Will Run (2:05)
  6. Just Go Forward (Ka I So) (3:48)
  7. She Work Very Hard (4:22)
  8. Nyak Mien (3:51)
  9. Kuka (2:38)
  10. Guess We Found a Way (4:15)
  11. Basquiat (3:29)
avatar van E-Clect-Eddy
Ook dit is een album die gewoon beter bevalt wanneer buiten een zonnetje straalt.

Een band geïnspireerd door de "gouden eeuw West-Afrikaanse Funk & Disco en moderne Post-Punk & Electro". Aldus Discogs: Highlife, Funk, Soul en hoor er zelf ook wel wat van de 80s in terug.

Basquiat was de eerste single, gevolgd door Tell Me (Doko Mien), Wanna Come Down en Guess We Found a Way. De laatste is meer ingetogen dromerig en Jazzy. I Know That You’re Thinking About Me is het andere meer ingetogen nummer ditmaal met echoes uit de Sahara Blues.

Veel Funk en Electro terug te horen op de rest van het album en met de Afrikaanse percussie geeft Ibibio Sound Machine daar haar eigen draai aan. De fijne EP van vorig jaar Eyio heeft een goed vervolg gekregen.

Favorieten: Basquiat, Guess We Found a Way en Wanna Come Down