Hante. - Fierce (2019)

Frankrijk
Electronic
Label: Metropolis

1. Tomorrow Is a New Day (4:41)
  2. Wild Animal (5:05)
  3. Unknown (4:31)

met Sólveig Matthildur

4. Serre-Moi Encore (4:01)
  5. Nobody's Watching (4:53)

met Marble Slave en Fragrance

6. Waiting for a Hurricane (4:29)
  7. Respect (3:40)
  8. No Tenderness (4:11)

met Ætervader

9. Silence the Voices (4:20)
  10. The Moon Song (4:09)

met Box von Düe

11. Never Over (3:40)
  12. I Don't Need a Hero * (3:41)
  13. Wild Animal [Drumless Version] * (5:05)
avatar van E-Clect-Eddy
Een nieuwe van Hante. in aantocht... geen singles beschikbaar wel een korte teaser.

Hante. - FIERCE - Album Teaser - YouTube

avatar van E-Clect-Eddy
Darkwave / Synthwave aldus haar eigen Bandcamp pagina en dat is ook wat ik hoor.

Op No Tenderness lijkt de stem / zang van Ætervader verdraaid veel op die van Dave Gahan (Depeche Mode).

De eerste beluistering valt niet verkeerd, de donkere sfeer bevalt wel en ook de synth-klanken zijn erg fijn. Maar ik mis een nummer dat me echt doet opveren. Meer een album voor later op de avond.

avatar van Alicia
Hante met het puntje is een 'eenvrouwsproject' (aangevuld met enkele gastzangers) en Hélène de Thoury doet zeker niet onder voor veel van haar mannelijke collega's in de darkwave/synthwave/coldwave scene.

Fierce is een sfeervol en melancholiek album, dat compositorisch echter toch nog nét niet voldoende sterk in elkaar steekt om zich blijvend te nestelen in Alicia's verzameling droeve, dromerige luisterwavelijstjes. Maar wat niet is... kan natuurlijk nog wél komen.

avatar van E-Clect-Eddy
irritant dat het nummer Unknown niet geregistreerd wordt op Last.fm als je het via Spotify afspeelt

zal wel een scriptje zijn dat elk nummer met unknown als enige woord in de titel automatisch negeert.