William Basinski - On Time Out of Time (2019)

Electronic
Label: Temporary Residence

1. On Time Out of Time (39:32)
  2. 4(E+D)4(ER=EPR) (9:46)
avatar van perrospicados
Heee, een nieuwe Basinski, ben benieuwd. Ik vind 'm wat wisselvallig. Soms van een ongekende schoonheid (disintegration tapes) en andere keren wat voorspelbaar. We wachten af....

avatar van Barney Rubble
Basinski wekt altijd wel mijn interesse.

avatar van itchy
Baas-inski!

avatar van bennerd
bennerd (moderator)
perrospicados schreef:

Exact dat. Maar toch weet hij wel mijn interesse te wekken in iedere nieuwe release. Een van de betere artiesten op deze aardkloot.

avatar van Shffl
Ik heb Basinski dit vorig jaar 'live' zien opvoeren in Den Haag (Rewire x Korzo). Erg fraai!

avatar van bennerd
bennerd (moderator)
Ik mis wat ruis en gekraak. Dit maakt een meer spacey eerste indruk. Maar slecht is het in elk geval niet.

avatar van Shffl
Dat 'spacey' heeft hier mee te maken: "These works utilize, among other things, exclusive source recordings from the interferometers of LIGO (Laser Interferometer Gravitational-Wave Observatory) capturing the sounds of the merging of two distant massive black holes, 1.3 billion years ago."

avatar van perrospicados
En zo krijgt dit album een SF tintje
Overigens valt het mij beslist niet tegen....

avatar van Barney Rubble
Valt me tegen. Ik hou best van een goede portie ruimtelijke ambient, maar dit ontbeert spanning.

avatar van itchy
Wel mooi, maar dat zijn de schilderijtjes van Bob Ross ook. Bij " two black holes fucking" [W. Basinski] had ik toch iets duisterders en intentsers verwacht. Het tweede nummer dat niks met ruimtesex te maken heeft beroert mijn zinnen meer.