Ex Hex - It's Real (2019)

Label: Merge

1. Tough Enough (4:38)
  2. Rainbow Shiner (3:35)
  3. Good Times (2:54)
  4. Want It to Be True (5:14)
  5. Diamond Drive (3:42)
  6. No Reflection (3:29)
  7. Another Dimension (5:31)
  8. Cosmic Cave (3:00)
  9. Radiate (3:53)
  10. Talk to Me (3:16)
avatar van indie-nerd
Cosmic cave wel een leuk nummertje, niks aan de hand muziek

avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag al in de première, het album dat deze vrijdag officieel uit komt. Te beluisteren via een stream van NPR first listen

De synths en Indie Rock zijn ingeruild. Want ook deze dames citeren rijkelijk het 70s Rock-geluid. Soms doet het wat denken aan The Go-Go's zoals de opener, maar dan iets feller en minder Poppy.

Inderdaad, niks aan de hand muziek.

Ex Hex - Cosmic Cave - YouTube - audio

... en bij de tweede single Tough Enough een leuke video.

avatar van itchy
Er is wel iets aan de hand, namelijk dat dit weer een hele toffe plaat is. Ik word blij van de liedjes van Ex Hex!

avatar van Slowgaze
Best een leuke plaat, al zakt de boel ontzettend in na 'Another Dimension' ('Cosmic Cave', serieus?). Maar wat me dwarszit is dat dit een plaat is van Mary Timony, iemand die met Helium spannende, knappe noiserock maakte van een dusdanige kwaliteit dat Sonic Youth later nog eens met een van hun riffs is gaan lopen. It's Real klinkt leuk, charmant en best vrolijkmakend, maar het is ook ontzettend reactionaire muziek zonder dwarse kantjes die een band als Sleater-Kinney - die ook een connectie met Timony heeft - hier ongetwijfeld aan toegevoegd zou hebben.