Devil Master - Satan Spits on Children of Light (2019)

Metal / Punk
Label: Relapse

1. Listen, Sweet Demons... (1:39)
  2. Nightmares in the Human Collapse (2:55)
  3. Black Flame Candle (2:46)
  4. Devil Is Your Master (1:56)
  5. Christ's Last Hiss (4:16)
  6. Skeleton Hand (4:22)
  7. Nuit (2:07)
  8. Gaunt Immortality (2:34)
  9. Desperate Shadow (3:00)
  10. Her Thirsty Whip (3:24)
  11. Dance of Fullmoon Specter (3:01)
  12. Webs of Sorrow (4:14)
  13. XIII (0:33)
avatar van Don Cappuccino
Beluister het volledige album: Satan Spits on Children of Light

Devil Master intrigeerde me met de EP Manifestations vorig jaar, dat een verzameling was van de eerste twee demo's. Satan Spits on Children of Light laat flink wat vooruitgang in het spel van de bandleden horen, want Manifestations rammelde er behoorlijk op los. De sound van Devil Master is heel gaaf: een combi van old school blackmetal, new wave, jaren '80 punk/hardcore en jaren '80 heavymetal. Zeer energiek met sterk in effecten doordrenkt gitaarwerk. Toch is dit debuut ook erg eenvormig en bevat de sound van Devil Master weinig dynamiek. Ik ben benieuwd of dat in de komende releases zal verbeteren, maar dit is in ieder geval een lekkere debuutplaat geworden.

avatar van gigage
Het is al even geleden dat ik growls heb gehoord op zo'n punk metal fundering. plaat rost als een dolle voorbij en maakt een heel gedegen indruk. Leuk voor de afwisseling. Nice one.