Gary Clark Jr. - This Land (2019)

Rock / Blues
Label: Warner Bros.

1. This Land (5:41)
  2. What About Us (4:30)
  3. I Got My Eyes on You (Locked & Loaded) (5:11)
  4. I Walk Alone (3:44)
  5. Feelin' Like a Million (3:34)
  6. Gotta Get Into Something (3:04)
  7. Got to Get Up (2:37)
  8. Feed the Babies (4:46)
  9. Pearl Cadillac (5:05)
  10. When I'm Gone (3:48)
  11. The Guitar Man (4:26)
  12. Low Down Rolling Stone (4:18)
  13. The Governor (2:21)
  14. Don't Wait Til Tomorrow (4:05)
  15. Dirty Dishes Blues (5:03)
  16. Highway 71 * (3:31)
  17. Did Dat * (6:42)
totale tijdsduur: 1:02:13 (1:12:26)
avatar van jokerman
Vergeleken met Gary Clark Jr. waanzinnige live-albums vind ik zijn studiowerk tot nu toe wat tegenvallen maar 'Pearl Cadillac' van dit nieuwe album belooft wel wat!

avatar van Linius
Releasedatum zal wel voor fysiek zijn gok ik? Vanaf vandaag te streamen in ieder geval. Het album opent met een quasi hiphop nummer met dikke gitaar riff eronder. Ben benieuwd naar de rest.

avatar van Jelle78
Releasedatum klopt niet. Zowel de CD als de LP zijn op voorraad bij Plato. Ik ben erg benieuwd, z'n vorige studioplaat vind ik erg matig, maar de vooraf vrijgegeven nummers van This Land stemmen mij redelijk positief.

avatar van Jelle78
Na één luisterbeurt ben ik ook over de hele plaat redelijk positief. Waar voorganger The Story Of Sonny Boy Slim op mij vlak en wat gezapig overkwam, hoor ik hier weer meer vuur en enthousiasme bij Gary Clark jr. Z'n gitaar staat weer meer op de voorgrond en dat is altijd goed. Of de nummers ook echt sterk genoeg zijn om te blijven hangen moet nog blijken.

avatar van guido schrager
Tot nu toe een erg lekker album!!

avatar van Jelle78
Zeker! Gary Clark Jr. klinkt weer lekker gedreven, zoals hij ook op Blak And Blu klonk. Het grote manco van die plaat was dat het wat onevenwichtig was en er niet echt sprake was van een geheel. Dat lijkt met deze plaat opgelost te zijn. Wederom verschillende stijlen, maar nu hoor ik een samenhangend album. En de nummers zijn toch echt een pak beter dan op de voorganger. Ofwel, dit zou wel eens kunnen uitgroeien tot één van mijn favoriete platen van het jaar.

avatar van Kos
Kos
Behoorlijk bijzonder album waar Gary laat zien dat elk genre aankan. Blues, reggae of punk. Maakt niet uit.

avatar van overmars89
Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar ik ga hier niet door heen komen.
Wat een overgeproduceerde bende zeg. Er zit echt 0 ziel in zijn werk.
Ja hij maakt uitstapjes, naar andere genres, maar alles blijft zo ongelofelijk plat.
"Feelin Like A Million" heeft voor mij weinig met reggae te maken.

Goed, to each their own. Just not mine.