Lacuna Coil - The 119 Show (2018)

Alternatieve titel: Live in London

Italiƫ
Label: Century Media

1. Intro (1:28)
  2. A Current Obsession (4:32)
  3. 1.19 (4:38)
  4. My Wings (3:54)
  5. End of Time (3:54)
  6. Blood, Tears, Dust (4:03)
  7. Swamped (5:54)
  8. The Army Inside (3:16)
  9. Veins of Glass (5:57)
  10. One Cold Day (5:59)
  11. The House of Shame (4:58)
  12. When a Dead Man Walks (6:02)
  13. Tight Rope (4:22)
  14. Soul Into Hades (5:12)
  15. Hyperfast (4:37)
  16. I Like It (4:11)
  17. Heaven's a Lie (4:34)
  18. Senzafine (3:51)
  19. Closer (3:53)
  20. Comalies (4:48)
  21. Our Truth (4:28)
  22. Intermezzo (2:48)
  23. Falling (7:00)
  24. Wide Awake (3:59)
  25. I Forgive (But I Won't Forget Your Name) (7:18)
  26. Enjoy the Silence (5:42)
  27. Nothing Stands in Our Way (4:51)
avatar van Sir Spamalot
Sinds 1997 bestaan ze als Lacuna Coil en al meer dan twintig jaar verdelen Cristina Scabbia en Andrea Ferro de zanglijnen op muziek dat vaak balanceert tussen Rock en Metal, tussen Gotic Metal en Nu Metal (denk ik toch). Het blijft toch een vreemd fenomeen, die genres en hun benamingen.

Eerste kennismaking was voor mij de EP Lacuna Coil in 1998 en tot en met het album Comalies in 2002 kocht ik hun muziek, niet verder want toen al viel mij de latere vaak aanwezige eentonigheid van hum albums op, maar geen probleem, elk zijn meug. Laat de dvd het visuele aspect annex uitgebreide show ook op je los, dan is die misschien te verkiezen. Positief voor mij zijn de uitstekende zangpartijen van het duo en de aanwezigheid van een aantal (oudere) uitstekende nummers. De nummers Falling en Wide Awake worden uitgevoerd op piano én met een glansprestatie van Cristina Scabbia. Het nummer Enjoy the Silence komt van Depeche Mode.

The 119 Show? Dit is een verwijzing naar de datum van het optreden, namelijk 19 Januari (2018), plaats was de O2 Forum Kentish Town in London. Het kan echter ook een verwijzing zijn naar het gelijknamige nummer. Eerste livealbum in meer dan twintig jaar, ze hebben hun tijd genomen.