Jeangu Macrooy - Horizon (2019)

Suriname
Pop / R&B
Label: Unexpected

1. Good Thing (3:32)
  2. Dance with Me (3:33)
  3. Second Hand Lover (3:34)
  4. Surrender (4:10)
  5. Midnight (3:41)
  6. Hold Me (3:23)
  7. How Much I Love You (3:23)
  8. Colors (3:23)
  9. Eyes on the Horizon (4:23)
  10. Shake Up This Place (3:35)
  11. Adrenaline (5:37)
avatar van Ludo
Matige liedjes, slecht gezongen, zonde, want de keer dat ik hem solo optredend live zag, had zowel zijn rockstar presence als uitgebeende bluesfinkfunksoul wel wat.

avatar van Reijersen
Van een onbekende artiest tot een zeer graag geziene artiest bij de Wereld Draait Door. Hij speelde ook mee in the Passion en nu is daar het nieuwe album Horizon. Een fijn album met een wat modernere inslag dan we gewend zijn van Macrooy. Vooral de start met eerste 3 songs is fijn en ook aan het einde (zeg de laatste 4) zijn erg fijn.

avatar van ThisCharmingMan
Het is nu ruim 2 jaar geleden dat ik dit album kocht, nadat de ik de (terecht) enthousiaste recensie in Oor had gelezen. Hij was voor mij de soundtrack van de lente 2019, ik vond het een heerlijke plaat. Sinds vorige jaar gaat de aandacht in media vooral uit naar Jeangu’s deelname aan het Eurovisie Songfestival en dreigt dit album een beetje naar de achtergrond te verdwijnen.
Is dit een plaat voor het leven ? Nee. Is deze plaat een emotionele achtbaan ? Is deze plaat een kandidaat voor een onbewoond eiland lijst ? Nee, Nee, Nee.
Wat valt er dan wel over te zeggen ?:
- Dit is een geweldige “Feel Good” plaat.
- Jeangu Macrooy is een zanger met een mooie stem. Hij zingt heel “soepel “ en het zingen lijkt hem geen enkele moeite te kosten.
- Jeangu Macrooy kan ook perfect Stevie Wonder liedjes zingen (zelf gezien en gehoord)
- Dit is een plaat die je werkelijk altijd en overal kan draaien.
- Plaat bevat “Feel Good” songs, echte knap in elkaar zittende popsongs, prachtige ballads en ook een paar uptempo dansnummers.
- Ik was er zo blij mee, dat hij op nummer 1 in mijn jaarlijst belandde !
Twee van die knap in elkaar zittende popsongs (Surrender en Eyes on the Horizon) zijn voor mij de absolute hoogtepunten van het album. Aan deze 2 nummers op dit tijdloze album is werkelijk alles goed !

avatar van vinylbeleving
Halve ster d'r af. Vooral op vinyl klinkt 't voor geen meter, album is of slecht gemixt of de mastering is naadje. Qua geluid lijkt alles in elkaar gedrukt, maar daarnaast vind ik de liedjes op een viertal na ook niet heel sterk. Live is Jeangu echt sterk, maar hij zou er goed aan doen een betere producer + andere schrijfpartner te zoeken. Ik heb het vinyl eens na een concert gekocht, maar zet het album eigenlijk nooit op. Toch zonde, want talent heeft de man wel.