Cellar Darling - The Spell (2019)

Zwitserland

11. Drown (7:11)
  12. Love, Pt. II (5:01)
  13. Death, Pt. II (4:35)
avatar van Don Cappuccino
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van deze plaat tijdens de eerste luisterbeurt. Dynamische progressieve metal met heerlijke zwierige folky melodieën. Het doet me vooral denken aan The Gathering ten tijde van Mandylion, vooral Anna Murphy heeft qua zanglijnen best wel weg van Anneke van Giersbergen.

avatar van gigage
Mooi album hoor. The Gathering uit Zwitserland , lekker doomy op zijn tijd en prachtige melodieën. Dat heeft Anneke ..uhh.. Anna (plagiaat!!) mooi voor elkaar.

avatar van Ayreonfreak
Prima album met idd invloeden van Anneke van Giersbergen's projecten. Vooral het titelnummer is erg aantrekkelijk, maar er zijn meer nummers die er positief uitspringen.

avatar van pos
pos
Van het weekend liet een vriend me hier wat van horen waarbij ik echt even in de veronderstelling was dat dit een nieuw project van Anneke van Giersbergen was. De hele manier van zingen ligt er wel heel dik bovenop. Niet erg verder uiteraard want het klonk verder geweldig. Weer iets om heel snel goed te gaan beluisteren als ik de reacties hier boven lees.

avatar van Ayreonfreak
Toch moet ik zeggen dat na nadere bestudering het niet alleen Anneke van Giersbergen is wat de klok slaat. Anne Murphy kan op technisch gebied ook heel anders klinken.

Naarmate ik de cd vaker draai, gaat het album groeien. Ik vind hem echt heel goed. Ook liefhebbers van Nucleus Torn moeten eens luisteren naar Sleep. Duidelijk geïnspireerd door Fredy Schnyder van Nucleus Torn. Maar Insomnia doet mij weer denken aan een band als Stream Of Passion.