Vök - In the Dark (2019)

7. No Direction (4:27)
  8. Erase You (3:10)
  9. Rooftop Views (1:46)
  10. Fantasia (4:10)
  11. Out of the Dark (2:52)
avatar van E-Clect-Eddy
Electro / Synthpop / IDM aldus Discogs.

Even een paar nummers van beluisterd en bevalt genoeg om het hele album ook eens een kans te geven.

avatar van dix
dix
Lampje aan is leuker

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
En dan zie ik het updateoverzicht onder deze plaat White Snake - Slide it In staan.

avatar van E-Clect-Eddy
In The Dark muzikaal klinkt dit sterk verwant aan CHVRCHES, VÖK heeft hier het tempo hoger liggen dan wat ik van hun ken. Jammer dat op het volgende nummer, de single Autopilot het tempo weer wat geschroefd wordt. Desondanks toch het meest beluisterde nummer aldus Last.fm stats. Spend the Love is de andere single die me naar dit album lokte, goed dansbaar en eentje die je in de stemming brengt voor als je straks gaat stappen.

VÖK maakt albums die me vooral bevallen als (thuis) het volume opengedraaid wordt. Dit album klinkt iets toegankelijker dan ouder werk, ook al hebben ze niet zo veel 'hooks'. Slecht is het niet en op elk van hun albums zijn er wel een paar lekker nummers te vinden, maar niet genoeg om hier vaak bij terug te keren. Daarnaast is de concurrentie moordend in de Elektronische Pop en dan ken ik wel een paar acts die net iets interessanter zijn, bijvoorbeeld omdat de stem van die zangeres me iets beter bevalt of de teksten me iets meer aanspreken.