Son Volt - Union (2019)

Country / Pop
Label: Transmit Sound

1. While Rome Burns (2:14)
  2. The 99 (3:29)
  3. Devil May Care (2:58)
  4. Broadsides (3:37)
  5. Reality Winner (4:33)
  6. Union (3:39)
  7. The Reason (3:59)
  8. Lady Liberty (1:23)
  9. Holding Your Own (2:59)
  10. Truth to Power Blues (1:14)
  11. Rebel Girl (3:15)
  12. Slow Burn (2:10)
  13. The Symbol (3:36)
avatar van Poles Apart
Amper twee jaar na "Notes of Blue" komen Jay Farrar en kornuiten al met een opvolger op de proppen. Eens afwachten wat het deze keer geworden is.

Het kan me niet zo boeien, terwijl het vorige album me juist erg goed pakte....

avatar van frolunda
Lijkt een beetje één van de vergeten platen van 2019 te gaan worden,en eigenlijk klinkt Union daar ook wel naar.Dit in tegenstelling tot hun vorig album Notes of blue,die behoorlijk rockte en voor Son volt's doen redelijk spectaculair klonk.
Wat me bij de sound van Union het eerste te binnenschiet is het woord landelijk en dat op de meest mogelijke positieve manier.Het stemgeluid van Jay Farrar wat me zeer aangenaam en relaxed in de oren klinkt,de heerlijke ruimtelijke productie en de ingetogen muzikale invulling,het zijn allemaal bestanddelen die van Union een erg fijne plaat maken.
Een ander pluspunt dat het album echt als een geheel klinkt waarin je helemaal in kunt opgaan.En of het nu tot de country,rock,pop of roots behoort,ik vind vooral dat het heel goed klinkt,muziek waar je zalig bij kunt wegdromen.
Conclusie : Jay Farrar en consorten flikken het toch weer.