Apparat - LP5 (2019)

8. Eq_Break (3:33)
  9. Outlier (6:06)
  10. In Gravitas (6:12)
avatar van trebremmit
Mooi nummer wel dat Dawan! Na Walls hopelijk eindelijk weer eens een goed album van hem solo.

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Fraaie hoes ook, ben wel weer benieuwd wat het gaat worden.

Mooi? Daiwan is werelds. Emotioneler maken ze electronicz niet.

Als dit album van hetzelfde niveau is als de laatste release van de vrienden van van Modeselektor, dan heb ik er zin in .
Of het nou Apparat, Modeselektor of Moderat is.....

Straks ga ik naar Berghain. Daar komen ze alle 3 tot hun recht.....

avatar van MDekens
Zeer goed album! Ik vond die van Modeselektor toch niet zo heel fijn, ik ben meer een Apparatman.

avatar van mkrake
Mooi maar mist wat pit. Vind het na de eerste luiterbeurt wel erg rustig en beheerst allemaal.

avatar van trebremmit
Mee eens, het is wel een beetje gezapig dit.

avatar van overmars89
Oke, opzich wel aardig. Ik merk dat ik een beetje klaar ben met zijn manier van zingen. Ik had dat ook al op de laatste Moderat. Het raakt me allemaal nog niet, al staan er zeker wel wat mooie stukken op.

Is zien of ie met de luisterbeurten beter wordt.

avatar van Arno
Is Voi_Do een lost track van Mark Hollis? Ik zou het willen geloven.

avatar van Svendra
Svendra (crew)
Voi_Do en Outlier zijn zo ongeveer verwijzingen naar Spirit of Eden, dat kan geen toeval zijn. Dus Apparat heeft op het laatst zijn opnamen aangepast óf hij wist dat het einde van Mark Hollis nabij was. In een lost track geloof ik niet zo.

Ook LP5 haalt niet het briljante niveau van de soloplaten uit het vorige decennium. Maar dit is in elk geval stukken beter dan de twee voorgangers en dat geeft hoop voor de toekomst. De opener en afsluiter zijn sterk en in Daiwan en Heroist klinkt de 'oude' Apparat door. Het glas is behoorlijk 'vol'.

Aan de andere kant begrijp ik niet waarom op LP5 zo veel vocale nummers zijn. Dat is toch niet zijn grootste kracht en ik begrijp de opmerking van overmars89 wel. Ander minpuntje is dat in Caronte een riedeltje is geleend van Radiohead (Reckoner).