Fennesz - Agora (2019)

Label: Touch

1. In My Room (12:28)
  2. Rainfall (11:58)
  3. Agora (12:09)
  4. We Trigger the Sun (10:29)
  • vanaf vrijdag 29 maart te koop
avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Erg benieuwd wat dit gaat worden!

avatar van zaaf
Mij benieuwen of de tijd die erin gestoken is geïnspireerde tijd blijkt.

avatar van trebremmit
Hij heeft geen studio meer dus dit is op een laptop gemaakt heb ik begrepen.

avatar van jurado
trebremmit schreef:
Hij heeft geen studio meer dus dit is op een laptop gemaakt heb ik begrepen.

Fennesz maakt altijd zijn composities met gitaar en laptop.
Enfin, ik kijk wel écht uit naar Agora.
Hier zijn alvast wat snippets te beluisteren.
Niks nieuws, wel mooi.

avatar van trebremmit
Zou best kunnen, maar op diverse sites staat dat hij geen studio meer heeft.

avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren, vóór de officiele release volgende week vrijdag, via een stream van NPR fist listen

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Toch wel onder de indruk van dit album, het is allemaal een stuk voller qua geluid dan ik van Fennesz gewend ben, zeker de laatste track. Diepe bassen, soundscapes die alle kanten uit gaan, het is minder rustig meevaren op een stroom van ruis dan voorheen. Het voelt bijna als postrock hier en daar, het deint en schuurt heerlijk, het werkt perfect met de afwisselend warme en dreigende onderstromen en uitgesponnen emotionele tonen. Vier prachtige tracks die voldoende variëren om over de volle lengte interessant te blijven. Deze gaat mogelijk nog stijgen.