Cléa Vincent - Nuits sans Sommeil (2019)

1 stem

Frankrijk
Pop / Electronic
Label: Midnight Special

1. Nuits sans Sommeil (2:55)
  2. Sexe D'un Garçon (3:54)
  3. Le Soleil dans la Mer (3:35)
  4. Laisse-toi Aller (3:25)
  5. I.R.L (2:47)
  6. Maldonne (3:16)

met Voyou

7. Ici et Maintenant (3:30)
  8. Au Phone (4:13)
  9. Femme Est la Nuit (3:51)
  10. Dans les Strass (3:24)
  11. Ceux Que Nous Sommes (3:10)
avatar van E-Clect-Eddy
In 2017 bracht Cléa Vincent het heerlijk zomerse Tropi​-​Cléa uit, mijn favoriete EP van dat jaar. Ook het album daarvoor Retiens Mon Désir (2016) beviel heel goed als ook de 2 EP's daarvoor. Nu is ze terug met nieuw album.

De eerste beluistering valt goed, maar...

Pop met prominent aanwezige synths en dus zit het dicht bij Synthpop maar vaak ook net niet. Het tempo op de meeste nummers is net iets te relaxed. Eigenlijk heerlijke muziek op warme zomerdagen wanneer je niet te actief bezig wil zijn en wat wil weg dutten in een hangmat. Ze had dit eigenlijk een paar maanden later moeten uitbrengen wanneer de lente echt is doorgebroken.

Nuits sans Sommeil en Dans les Strass zijn de Synthpop singles. Ook Au Phone bevalt goed.