Snarky Puppy - Immigrance (2019)

Jazz / Rock
Label: GroundUP

1. Chonks (8:32)
  2. Bigly Strictness (7:37)
  3. Coven (6:38)
  4. Bling Bling (5:55)
  5. Xavi (9:31)
  6. While We're Young (2:41)
  7. Bad Kids to the Back (5:45)
  8. Even Us (7:43)
avatar van E-Clect-Eddy
Van de week kwam al de tweede single voorbij tussen de Spotify suggestie's Bad Kids to the Back, terwijl de eerste single al eerder geruisloos aan mij voorbij gegaan was. Xavi (Official Audio) - YouTube

Het klinkt weer prima maar ze hebben voor mij hetzelfde nadeel als andere instrumentale acts: ik hou van zang. Albums als deze zijn meer voor later op de dag / avond op de achtergrond terwijl andere dingen mijn aandacht vragen. Instrumentale albums als deze komen vaak niet verder dan 3 luisterbeurten, ondanks al hun vakmanschap en Grammy's (en nominaties).

Het meer ingetogen Coven spreekt me bij de eerste beluistering het meest aan, met gedempte trompet en Hammond-orgel, en het zoete gitaarspel doet denken aan George Benson.

Het visgraatje op de hoes doet meteen denken aan het meesterwerk van Ska Rockers Fishbone - Truth and Soul (1988)