Lamb - The Secret of Letting Go (2019)

Electronic / Pop
Label: Cooking Vinyl

1. Phosphorous (2:28)
  2. Moonshine (2:44)
  3. Armageddon Waits (4:20)
  4. Bulletproof (3:33)
  5. The Secret of Letting Go (4:09)
  6. Imperial Measures (4:01)
  7. The Other Shore (4:05)
  8. Deep Delirium (4:13)
  9. Illumina (4:34)
  10. The Silence in Between (4:01)
  11. One Hand Clapping (3:29)
avatar van 4addcd
Ben hier erg benieuwd naar. Vorige 2 bevielen me uitstekend. Armageddon Waits klinkt alvast goed. Wat is de stem van Louise er weer heerlijk ingemixed! Hoop dat ik ze dit jaar weer een keertje live mag zien. Komt Lamb nóg beter uit de verf.

Ook ik ben weer benieuwd naar deze nieuwe worp van Lamb. Er zijn inmiddels drie nummers op YouTube te vinden (Moonshine, Armageddon Waits en Illumina). Van Moonshine weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden, de andere twee zijn toch wel weer sterk.

avatar van Chameleon Day
Weet niet waarom, maar ik verwacht hier (heel) veel van. De vorige worp was ook uitstekend. De combinatie Andy en Lou is toch wel goud. ...Yin en Yang...

deric raven waarom 4*. En hoe is het album tot je gekomen?

Prima plaat
Veel meer kan ik er niet over zeggen, kreeg deze eind februari binnen om te recenseren. Daar zijn mijn bevindingen als eerste te lezen; ongeveer 3 dagen voor de releasedatum.

Archives for Leon Pouwels » Written in Music - The Online Music Magazine - writteninmusic.com

avatar van Chameleon Day
Wat leuk! Lees het graag.

Dankjewel
Ook erg leuk om te doen.

Ik kan er verder nog weinig over kwijt, maar wat weet Barlow zichzelf te overtreffen in het instrumentale hoogtepunt Deep Delirium.

De tweede helft, vanaf zeg maar Imperial Measures wordt het 'de klassieke' Lamb die ik graag hoor, voorlopig 3.5, maar met stijgpotenties.

avatar van Ponty Mython
Alleraardigst plaatje met veel klassieke elementen zoals strijkers, blazers en piano. Gelukkig is Lamb haar roots niet vergeten en wordt op een aantal nummers ook de synthesizer en drumcomputer van stal gehaald. Niet het beste wat ik van ze heb gehoord en soms ietwat te tranentrekkerig voor mij, maar Lamb moet hun eerste slechte plaat nog maken. Uitschieters zijn Moonshine, Deep Delirium en Illumina.

Ponty Mython schreef:

Luister maar eens naar het debuut album en je hoort al veel cello en violen (dus ze verloochenen idd hun roots niet)

avatar van 4addcd
Vandaag voor het eerst volledig beluisterd. Er staan prachtige tracks op, maar ook echt mindere. Ik vind het erg jammer dat dit verschil té groot is binnen 1 album. Op het eerste gehoor is Bulletproof het dieptepunt (een nummer om door te skippen) en Illumina het hoogtepunt (een nummer om op repeat te zetten).

Er wordt gezegd dat ze terugkeren naar de roots, en op het gebied van instrumentatie kan ik me hier in vinden. Grote verschil is dat er veel minder muzikale energie te vinden is. Pak het eerste album en beluister bijvoorbeeld Merge en God bless. Dit knalt en knettert vergeleken met de Lamb op dit album. Niks hoeft hetzelfde te blijven, maar als ik mag kiezen....!

Al met al krijgt dit album wel een voldoende, maar verder dan een 3,5 kom ik nog niet.

Fijn album. Ieder nummer heeft z'n charme, al mocht het tempo heren der wel wat vaker opgeschroefd worden. Album dut nu soms wat in, naar mijn smaak. Illumina, Armageddon waits, the secret of letting go En deep delerium hoogtepunten. Geen negatieve uitschieters.

avatar van overmars89
Wat een heerlijke producties! Het is dat de stem van de zangeres me over het algemeen niet heel veel doet. Maar vaak genoeg blenden de producties en de vocals toch fijn samen! De eerste 2 nummers doen me niet zo veel, maar vanaf track 3 flowt het album heerlijk door! Eigenlijk mijn eerste Lamb project die ik volledig gecheckt heb. Toch maar wat meer graven naar hun oudere werk.