Babbletron - Mechanical Royalty (2003)

Label: Embedded

1. I Need to Be (2:39)
  2. Special FX (3:46)
  3. The Clock Song (5:00)
  4. Interlude 1 (0:24)
  5. Birds (2:55)
  6. Space Tech Banana Clip (3:42)
  7. Chop!!! (3:14)
  8. Broke Down (3:08)
  9. One Shot (5:07)
  10. The Hit Man Sonnet (3:34)

met Jungle Mike

11. Interlude 2 (0:43)
  12. A.C.W.A.L.L. (2:45)
  13. Dope (8:27)
avatar van Chrisseh
Ik vond Cool Calm Pete's solo debuut Lost wel erg lekker, en daarom besloot ik deze ook te kopen. Had alleen nog maar The Clock Song gehoord.
Daarna vond ik het erg tegen vallen. Misschien moet ik 'm nog een keer beter beluisteren, maar tot nu toe vind ik het erg jammer. Het beste lied is tot nu toe voor mij The Clock Song (prod. door RJD2). Er is ook nog een geproduceerd door MF Doom, door mijn verbazing. Nummertje 6, Space Tech Banana Clip.

Wel interessante hip-hop, maar tot nu toe lijkt 't niet iets voor mij.

avatar van Chrisseh
Hm. Toen ik dat zei, had ik 'm al een tijdje niet meer gehoord. Toen ik dit typte dacht ik 'zal ik 'm nog maar een keer proberen?', en toen was ie erg veel beter dan ik me had herinnerd.
Alhoewel ik Jaymanilla's (een van de 2 MC's) stem niet erg lekker vind luisteren. Teksten zijn juist wel weer een pluspunt.

Zal waarschijnlijk binnenkort m'n stem verhogen, eerst nog even luisteren.

avatar van waxs
Dit is toch wel een erg goed album, 2 uitstekende MC's ondersteunt door goede producties van o.a. MF Doom, RJD2 en lid van de groep DJ Pre. Vooral Dope, The Clock Song (overigens een prachtige productie), Special FX en A.C.W.A.L.L. waren voor mij hoogtepunten. Voorlopig een dikke 4, maar nog een aanzienlijke kans dat deze namate de tijd vordert nog wat zal gaan stijgen

avatar van Chrisseh
Inderdaad, ik heb hem ook net verhoogd. Je moet er wel maar net van houden, ik verwachtte iets redelijk anders toen ik hem bestelde (a lá CCP's solo album), en was waarschijnlijk nog niet echt klaar voor dit. Maar dit is gewoon geweldig. Hij heeft (voor mij) ook een hoge re-playability waarde. Hij wordt gewoon niet snel saai. Ik vind Birds ook geniaal, en hoe CCP 'Chop!!' begint, ook erg goed.

Geweldig album, maakt kans op mijn top10. Ze mogen van mij wel eens een nieuw projectje beginnen, deze mannen. Weet niet wat Jaymanilla en DJ Pre nu aan het doen zijn, weet wel dat Cool Calm Pete aan een project genaam 'Leonard Z' bezig is.

avatar van waxs
Ik heb overigens ook pas "Ramble At A Discount" gehoord, wat is dat dan precies?

avatar van Chrisseh
Ja, die heb ik ook, ik weet ook niet echt wat het is. Het schijnt hun eerste album te zijn...

avatar van Chrisseh
Heeft iemand trouwens net de cover pas verwisseld, of was het al de hele tijd zo? Ik heb namelijk een andere.

avatar van waxs
Ja, deze was wat scherper.

Sometimes I spitt it so raw the Japanese think that I'm edible

Chop!!! Verder luister ik nooit echt naar dit album behalve het nummer Space Tech Bananaclip

avatar van Chrisseh
Ja, Jaymanilla moet je even aan wennen. En die openingszin is inderdaad geweldig.

avatar van Korhymes
Deze heb ik de laatste tijd flink beluisterd. Cool Calm Pete heeft zoals we verwachten een lekkere slome laid-back style hierop terwijl Jaymanilla er op los schreeuwt. Lyrically komt hij op dit album het beste maar qua flow, delivery en stem (die inderdaad heel erg wennen was) kan hij niet tippen aan Calm Pete. De beats hierop zijn net zoals Lost erg... apart... Maar op een heel andere manier dan op Lost. Er staan wel een paar hele dikke tracks hierop zoals Space Tech Banana Clip, hele vette beat van MF Doom en zit vol met grappige teksten van de MC's. Andere hoogetpunten zijn Chop, Dope, A.C.W.A.L.L. en The Clock Song. Ook Calm Pete's flow op The Hit Man Sonnet is écht geweldig!

Ik zet hem nu op een 4 maar na dit geschreven te hebben realizeer ik me dat dit toch echt een nice album is. Dus het kan nog een 4,5 worden.

Relax
Just call me Uneazy-E, cause I'm nervouse.

avatar van J.M.
BlahzayBlahzay schreef:
[i]Cool Calm's Pete rustige stem ligt me wel maar ik kan die andere MC echt niet aanhoren! Geen cijfer dus

Bij mij is het juist andersom, al begin ik de stem van CCP wel steeds meer te waarderen. Die andere dude vind ik vooralsnog vele malen beter, klinkt dope.

Sterk album verder, goede producties en teksten zijn ook goed. Die beat van Space Tech Banana Clip kende ik trouwens al van de Metal Fingers.

avatar van IrishBastard
Heerlijk album ik had er nog nooit van gehoord maar werd nieuwsgierig door de stemmen die werden gegeven. Heb het gecheckt en was erg onder de indruk. Ik vind het leuk hoe ze dat scratchen tussen de nummers door. The Clock song en Birds vind ik 2 hele chille nummers dat zijn mijn favoriet. Voor nu 4*