Brutus - Nest (2019)

9. Space (2:46)
  10. Horde V (4:04)
  11. Sugar Dragon (7:44)
avatar van THEMARSVOLTA
Was de te verschijnen album lijst aan het bekijken, kwam ik deze tegen! De vorige plaat draai ik nog geregeld, erg benieuwd!

avatar van Lost
Amai, deze komt hard binnen... Fire, Cemetary, War,... lang geleden dat ik nog eens zo’n rauwe energie op cd heb gehoord. Niet te begrijpen dat ik hun debuutplaat compleet heb gemist. Moet ik eens dringend live gaan bekijken...

Een frontvrouw die kan drummen en zingen/schreeuwen... niet te doen ... RESPECT

avatar van michaelSOAD
Deze tweede plaat net zo fijn als hun debuut. Instrumentaal iets minder heftige uitbarstingen voor mijn gevoel, maar wel weer catchy nummers. De zang blijf ik zo mooi vinden, echt kippevel gewoon. Sowieso stiekem wel een lichte crush op de frontvrouw zo drummen en zingen tegelijk, wauw!
Dit album nu gelijk maar eens op repeat zetten

avatar van rafke pafke
Geweldige plaat. Ik ben al jaren wat uit de hardere genre's. Een soort van metaalmoeheid zeg maar.
Maar de laatste tijd spits ik terug wat vaker mijn oren bij nieuwe releases. En dat zijn dan vaak bands met frontvrouwen. Met Oathbreaker natuurlijk als een andere grote Belgische naam. En ook een Slow Crush begint potten te breken.

Vrouwen die verantwoordelijk zijn voor de vocals en (vaak ook) de lyrics blazen voor mij persoonlijk echt wel nieuw leven in de hardere gitaarmuziek, waar op muzikaal vlak niet meer zo heel veel aan toe te voegen valt.

avatar van musixlover
Lost schreef:

Als je van rauw houdt, dan moet je ook eens naar de eerste van Yak luisteren, vooral het nummer 'Take It' is gaaf.

avatar van musixlover
Ik weet dat het om interpretatie gaat, maar om dit metal te noemen slaat nergens op. Het gaat meer richting Hole of Breeders, dus punk. De vorige plaat is trouwens ook op dit genre gezet.

avatar van rafke pafke
musixlover schreef:

Er zitten elementen uit hardcore, black metal, post rock en nog wat genres in de sound van Brutus. Maar buiten het feit dat er een vrouw op zang staat vind ik een vergelijking met Hole of The Breeders erg bij de haren getrokken

Hoedijk
rafke pafke musixlover Die scheidslijn tussen rock en metal is ook veel vager dan vroeger. Maar metal vind ook ik het zeker niet. Ik houd het op stevige rock, af en toe wat post-rock achtig. Maar geen Hole en al helemaal geen Breeders. Wel grappig dat ze zich dus niet zo makkelijk in een hokje laten stoppen. En dat ze support van Cult of Luna zijn.