Megadeth - Warheads on Foreheads (2019)

geen stemmen

Label: UMe

1. Rattlehead (3:40)
  2. Mechanix (4:24)
  3. Killing Is My Business... and Business Is Good! (3:06)
  4. The Conjuring (5:03)
  5. Wake Up Dead (3:38)
  6. Devils Island (5:05)
  7. Good Mourning / Black Friday (6:40)
  8. Set the World Afire (5:49)
  9. In My Darkest Hour (6:27)
  10. Holy Wars... the Punishment Due (6:33)
  11. Hangar 18 (5:12)
  12. Tornado of Souls (5:20)
  13. Rust in Peace...Polaris (5:38)
  14. Five Magics (5:40)
  15. Take No Prisoners (3:28)
  16. Skin O' My Teeth (3:16)
  17. Angry Again (3:48)
  18. Symphony of Destruction (4:08)
  19. Sweating Bullets (5:28)
  20. A Tout le Monde (4:24)
  21. Train of Consequences (3:32)
  22. Reckoning Day (4:36)
  23. Trust (5:12)
  24. She-Wolf (3:39)
  25. Wanderlust (5:49)
  26. Dread and the Fugitive Mind (4:26)
  27. Blackmail the Universe (4:34)
  28. Washington Is Next! (5:20)
  29. Head Crusher (3:27)
  30. Public Enemy No. 1 (4:16)
  31. Kingmaker (4:18)
  32. The Threat Is Real (4:22)
  33. Poisonous Shadows (6:03)
  34. Death from Within (4:48)
  35. Dystopia (5:02)
  • vanaf vrijdag 22 maart te koop
avatar van gigage
Er komt een 3CD / 4LP versie van dit chronologische overzicht van deze 35 jarige jubileum compilatie. Wat opvalt, naast de geweldige album art, is dat Rust in Peace wel erg op de voorgrond staat. Slechts 9 minuten ontbreken van het gehele album.
Van Peace Sells...but Who's buying uit 1986 komen 4 tracks maar niet de titel track (??). Van de laatste worp Dystopia uit 2016 worden ook maar liefst 4 songs getrokken maar dat gaat ten koste van de periode 2004-2013 (1 per album, 5 stuks totaal). Opvallendste track van deze verzamelaar is toch Wanderlust van Risk (1999) , die zag niemand aankomen.
Zelf had ik graag de promo single versie van Sudden Death er wel graag bij gezien, maar over het algemeen is dit wel een zeer (te?) uitgebreide compilatie.
Volgens de berichten zijn het de remixes, maar het scheelt nogal welke.

avatar van vielip
Heel vreemd inderdaad dat het titelnummer van Peace sells er niet opstaat. The conjuring is blijkbaar weer helemaal omarmt sinds ze het vorig jaar voor het eerst sinds tijden weer live gespeeld hebben. Goeie zaak want een prachtig nummer! Persoonlijk vind ik het tevens onbegrijpelijk dat er maar 2 nummers van So far, so good....so what!? opstaan. Mary Jane en Hook in mouth horen op elke Megadeth verzamelaar te staan vind ik. Enfin, het gebruikelijke gezeur bij een compilatie album dus

avatar van Metal-D78
Tssss, een verzamelaar. In tijden van Spotify. No need to argue, totaal overbodig.