log(m) & Laraaji - The Onrush of Eternity (2019)

Canada / Verenigde Staten
Electronic / Reggae
Label: Invisible

1. Daisy Fields (3:35)
  2. Sruthi Dub Resonance (4:35)
  3. Barefoot (8:22)
  4. Oregano in Dub Minor (8:36)
  5. Sunken Forest (4:20)
  6. Daisy Dub (4:33)
  7. Time Zone Conversations (4:05)
  8. Deeping Breathly (7:40)
  9. Oregano in E Minor (6:25)
  10. Sruthi Box Resonance (4:18)
  11. Galaxea (6:46)
  12. Be as You Are (6:12)
  13. Sundog Suite (8:19)
  14. Pear Strings (7:32)
  15. Spiral Activator (15:55)
avatar van Ducoz
Eigenlijk is het nog iets te vroeg om hier al op te stemmen, maar goed. Laraaji onder de ogen van meerdere potentiële luisteraars is natuurlijk nooit echt verkeerd.

De laatste jaren is Laraaji productiever dan ooit. Wellicht heeft het er mee te maken dat er vernieuwde interesse is of was voor zijn vroege jaren 80 werk, dat recentelijk weer opnieuw is uitgegeven door o.a. Souljazz Records en Numero(phon). Zijn collaboratie met Eno 'Ambient 3' geheette , waar Eno voornamelijk de producer-taak tot zich neemt, is ook weer heruitgegeven. Ook is er een handje vol eigenbeheer tapes in bundels heruitgebracht op de markt verschenen.

Op All Saints brengt hij de een na de andere release uit. Dit maal op Invisible, in samenwerking met LOG(M). Van deze groep heb ik eerlijk gezegd nog niet eerder gehoord.. al had ik dat voor kort ook van Laraaji niet.

Wat we voorgeschoteld krijgen is best een complexe plaat. Er gebeurt best veel, al drijft het langzaam aan of onder heb oppervlak mee. New Age meets Ambient meets Dub. Het repetitieve, pulserende van Laaraji zit er dik in. Meditatief zelfs. Wat de rol van beide in het project nou 'echt' is, is niet helemaal duidelijk. Er zijn weinig tot geen vocalen te horen en de zither hoor je maar zelden.

Officieel kwam de plaat op 31 januari uit en werd uitgebracht in een oplage van 275 exemplaren op zwart vinyl en 190 exemplaren op gekleurd vinyl. Nu, 6 februari, inmiddels al uitverkocht en kan ik me gelukkig prijzen met een exemplaar.

Leuke is ook dat iedere kant van de 3 LPs een locked groove bevat. Hierdoor gaan ze eindeloos door (als je ze niet afzet).

avatar van Dreten Bukgat
wat! een! album!