India.Arie - Worthy (2019)

R&B / Soul
Label: BMG

1. Worthy [Intro] (0:20)
  2. What If (4:38)
  3. Steady Love (4:22)
  4. Rollercoaster (4:25)
  5. In Good Trouble (4:07)
  6. Crazy (4:23)
  7. Hour of Love (3:25)
  8. Worthy [Interlude] (0:23)
  9. That Magic (4:39)
  10. Follow the Sun (3:04)
  11. We Are (3:06)
  12. Coulda Shoulda Woulda (4:24)
  13. Prayer for Humanity (3:12)
  14. Worthy (2:36)
  15. Sacred Space (4:02)
  16. Worthy [Outro] (0:37)
avatar van Reijersen
Al sinds haar debuutalbum Acoustic Soul is India.Arie een zangeres die ik volg. Een prachtige zangeres, zachtaardig en met een boodschap. Album op album bezingt ze sterke songs met haar warme stem. Wat dan wel weer jammer is, is dat ze het hoge niveau van haar eerste twee albums nooit meer behaalt heeft. Komt daar met Worthy een einde aan en benaderd ze dat niveau opnieuw?

Zoals gewend krijgen we eerst een intro om daarna met What If aan te komen bij het echte eerste nummer. Haar stem doet andermaal echt veel. Helder en warm als die is. Muzikaal loopt het op dat vlak wat achter, en is het een wat simpel popnummer. Steady Love is een ontspannen nummer zoals we die vaker van India gehoord hebben. Als een warm bad en liefdevol. Rollercoaster is een daadwerkelijk voortmarcherend nummer. Vrolijke energie, maar ook weer niet al te verheffend. In Good Trouble is een heel rustig nummer. Bijna meer dan vingerknippen is het niet, gaat verder dan ook vrij rustig voorbij. Crazy gaat op dezelfde rustige voet verder. Dit keer bijna alleen maar ondersteunt door de akoestische gitaar. Hour of Love wordt nog een slagje rustiger, mocht je twijfelen of dat kon. Beetje meewiegen, meer is er niet bij.
Na een korte interlude komen we bij That Magic. Een vrij onbezorgd en positief nummer. Makkelijk in gehoor en bijna evenredig vrij weinig om het lijf. Follow the Sun is walsend en liefdevol. Het heeft iets olijks over zich. We Are is een warme, rustige ballad. Niks meer en niks minder eigenlijk. Coulda Woulda Shoulda is wat te simpel en dan vooral qua productie. Matig nummer is het helaas. Prayer for Humanity is een met de nodige bombast gebrachte ballad. Krachtig hezongen en in het idee van Wings of Forgiveness, wat Arie eerder opnam. De titeltrack is een sympathieke song. Warm en liefdevol om met het laatste nummer aan te komen bij Sacred Space, een eveneens warme afsluiter. Als we de outro dan niet meetellen.