Eluveitie - Ategnatos (2019)

Zwitserland
Metal / Folk
Label: Nuclear Blast

1. Ategnatos (4:53)
  2. Ancus (0:11)
  3. Deathwalker (4:53)
  4. Black Water Dawn (4:18)
  5. A Cry in the Wilderness (5:24)
  6. The Raven Hill (4:12)
  7. The Silvern Glow (1:10)
  8. Ambiramus (2:53)
  9. Mine Is the Fury (3:33)
  10. The Slumber (4:56)
  11. Worship (5:34)
  12. Trinoxtion (1:18)
  13. Threefold Death (3:31)
  14. Breathe (5:28)
  15. Rebirth (4:58)
  16. Eclipse (3:01)
avatar van gigage
Binnen een maand na Cellar Darling komt het grotere gezelschap uit hetzelfde dorp in Helvetie dat lang door de Galliërs bezet is geweest met hun eigen release. Behalve de bard zelf zijn alle folk instrumenten die assurancetourix heeft achtergelaten ook hier te horen in een stevige folk metal variant. De harpjes en fluitjes brengen een fijne afwisseling op het wat saaie geschreeuw van de geitenhoeders. Het wordt pas interessant als ook het Alpenzusje even haar stembandjes kietelt maar tot een subtiel hoogtepunt leidt het niet.
Leuk voor op een festival, song of metal, is me om het even. La Suisse: deux points

Edit: De mannelijke zanger doet me geregeld denken aan die van Mary Poppins sings death metal op YouTube. Maar het is m niet.