Jungstötter - Love Is (2019)

Duitsland
Label: [PIAS]

1. Silence (5:41)
  2. Sally Ran (4:21)
  3. Love Is (4:45)
  4. Black Hair (2:40)
  5. In Too Deep (5:27)
  6. Wound Wrapped in Song (3:42)
  7. Systems (4:05)
  8. I Wonder Why (3:40)
  9. The Rain (3:38)
  10. To Be Someone Else (7:14)
Is er nog plaats voor Jungstötter als ik Scott Walker, Cousteau, Tindersticks, Talk Talk, onze eigen Rotterdamse The Bullfight enzovoort al ken? Natuurlijk, er is altijd ruimte genoeg voor dit soort pop-noir. Dit solodebuut van ex-Sizzar zanger Fabian Altstötter past perfect in het genoemde rijtje. Niks nieuws onder de horizon dus.

Dit soort donkere romantiek werkt altijd wel. Love Is staat er bol van en mist de pathos hier en daar zeker niet.

Zijn er nog bezwaren? Misschien dat zijn stem nog wat mag rijpen voor dit genre, misschien dat we dit onderhand wel kennen. Maar verder niet echt. Op z'n tijd mag ik nog steeds graag naar dit soort plaatjes luisteren. Het is zelfs te lang geleden denk ik... welkom Jungstötter!