Pitch Black Process - Derin (2016)

geen stemmen

Turkije
Label: EMP

1. Borrowed Lives and Borrowed World (3:16)
  2. Into the Void / Derinlere (3:18)
  3. Soundtrack for the Lonely (3:51)
  4. Dark Desires (3:47)
  5. Halil İbrahim Sofrası (4:34)
  6. Final Riddle / Son Bilmece (3:30)
  7. Debris (3:11)
  8. Toy Soldier / Oyuncak Asker (3:32)
  9. Beautiful Delusion (3:00)
  10. Eşkiya Dünyaya Hükümdar Olmaz (4:07)
avatar van freitzen
Een tijdje geleden kwam ik op Spotify de playlist 'Arab metal' tegen. Een interessante stroming binnen de metal: veel bands in het genre zijn hun leven daar niet zeker, net als hun fans. In Turkije is het dan blijkbaar nog net geaccepteerd: Pitch Black Process gaat alweer een tijdje mee en weet vooral in hun eigen taal te overtuigen. Overduidelijk hoogtepunt op dit album is Halil İbrahim Sofrası, origineel uitgevoerd door Barış Manço. Wat een kracht zit er in deze bewerking en wat een verschil ook met een groot deel van de andere - veelal Engelstalige - 'arab metal' die ik tot nu toe ben tegengekomen.