The Knife - An Audio Visual Experience (2006)

Zweden
Electronic
Label: Rabid

1. Pass This On (5:44)
  2. The Captain (6:12)
  3. We Share Our Mothers' Health (4:22)
  4. You Make Me Like Charity (4:22)
  5. Marble House (4:57)
  6. Forest Families (4:16)
  7. Kino (5:06)
  8. Heartbeats (4:23)
  9. Silent Shout (5:18)
  10. From Off to On (5:33)
avatar van doornappel
Na een tijd van vermaak met 'the knife', 'deep cuts' en 'silent shout' en nog wat los werk is er dan eindelijk een LIVE album van The Knife! Nog niet lang geleden werd de DVD variant gereleased, nu is er dan ook een versie verkrijgbaar waarbij de audio cd los wordt meegeleverd! Meer dan de moeite waard, ben aanwezig geweest bij het concert in Paradiso en deze cd brengt erg veel goede herinneringen naar boven...pracht plaat, Wh00000oo00 THE KNIFE!

Electro_
Dit is dus geen live-DVD? Moet er toch maar eens naar op zoek gaan... Heb deze al een tijdje als MP3 en moet zeggen dat ik er aardig verslaafd aan ben (geweest).
Mooie plaat waarin de nummers van de eerdere albums in een Silent Shout-jasje zijn gestoken. Live vind ik Pass This On, You Make Me Like Charity en Kino het meest geslaagd!

Jammer dat ook hier Like A Pen niet op staat .

Electro_ schreef:
Dit is dus geen live-DVD?

Nop, live audio CD + een DVD met nogmaals het concert erop en de videoclips!

Ik had ook eerst de DVD gekocht maar was zo gek van de live nummers! zou deze ook dolgraag op een audio cd hebben gehad, zou me echter weer 18 euro kosten....heb niet meer zo veel $$$$ sinds ik op kamers woon, dus maar de audio van mijn DVD geript om er zo toch op een legale manier van te kunnen genieten op mijn Mp3speler!

avatar van Zwammer
Deze zag ik gisteren in de winkel liggen, ik nog denken van uh wat is dit nou weer dan
Maargoed ik heb The Knife al twee keer live gezien, dus deze kan ik overslaan

avatar van doornappel
Ja...The Knife was fantastisch op Lowlands en in Paradiso! neem aan dat je ze ook daar hebt gezien Zwammer? Ze weten wel hoe ze een live show neer moeten zetten...

avatar van Zwammer
Jup en ik had ze beide niet willen missen

avatar van -Brent-
Ow ik heb de DVD net binnen, maar daar ben ik juist blij mee aangezien ik zo op mn kamer in dts 5.1 kan luisteren.
En ja dit is op mn pc geluidssetje.

Geweldige dvd trouwens

Feeder
Alle kutjes nog aan toe, ik had enkel een cd verwacht. Vanmorgen viel hij in de bus en wat zag ik? Er zit nog een DVD bij met het concert op en 11 videoclips. En dat voor maar 7 euro

avatar van Zwammer
Bij Plato was die ook maar 9 euro zag ik, dus ik zit nog te twijfelen of ik hem ga halen..

Is dat DVD-gedeelte trouwens nog wat? Zijn het goede beelden?

Feeder
Vertrouw me Zwammer, het is echt de moeite waard. Heel sfeervol optreden, gewoon kopen.

(mooie top tien trouwens)

Ik heb hem net besteld op Bol.com 9,99 euro

avatar van doornappel
Zeker doen Zwammer, ga je ABSOLUUT geen spijt van krijgen!! Ik heb de DVD regelmatig opstaan, tevens heb ik hem een aantal maal laten zien aan mensen die zich geen voorstelling konden doen van The Knife live (of The Knife überhaupt niet kende) en allen waren zeer enthousiast! Fantastische live show (gelijk aan paradiso echter zonder 'Like A Pen')

DOEN DOEN!

avatar van sander.
PRACHTIGE live show, die visuals van Andreas Nilson passen echt perfect bij de muziek. Verder heeft The Knife een paar oudere nummers heel goed aangepast en naar het niveau van Silent Shout getild, zoals Kino en Pass This On. Zouden ze eigenlijk met al hun nummers moeten doen zeg, waanzinnig.

avatar van Psychol_Mikol
kwa optreden, hetzelfde als op lowlands.
erg apart en indrukwekkend
verder vond ik de versie van pass this on en heartbeats op het album beter.
zeker wel een dvd om in je collectie te hebben.

avatar van MVW
MVW
Toch grappig dat ik met mijn 4,5 notering nog onder het gemiddelde zit...

avatar van Lennart_M
Mooi gemiddelde!

De muziek klinkt trouwens knetterstrak, bijna als een studioalbum met een live sfeer.

Beste album van 2006...De live uitvoering van Heartbeats is een van de mooiste songs die ik ken. En dan te bedenken dat ze het eigenlijk maar niets vonden dat live optreden!