N0V3L - Novel (2019)

Canada
Punk
Label: Flemish Eye

1. To Whom It May Concern (2:37)
  2. Natural (2:15)
  3. Sign on the Line (2:25)
  4. Take You For (2:52)
  5. Will to Power (2:37)
  6. Suspicion (2:47)
  7. Are They (2:50)
  8. Division (3:17)
avatar van E-Clect-Eddy
Post-Punk / New Wave bandje uit Canada, ook hoor ik iets van Math Rock invloeden.

Vier nummers zijn op 2 singles uitgebracht: To Whom It May Concern / Natural / Will to Power / Suspicion (enkele zijn instrumentaal)

Het geluid doet denken aan de acts die rond 1977 uit de NYC New Wave scene kwamen.

Het heeft een hoog hoekig gehalte, James Chance' Contort Yourself is een nummer waar ik aan moet denken. En soms ook vroege Talking Heads ten tijde van 1977/More Songs. Fijne liedjes met licht nerveuze zang en hier en daar een blazer.

Van de nummers op de singles vond ik Suspicion de beste, maar heel de plaat is fijn.

Ik had hier trouwens wel meer stemmen verwacht dan 2, als je ziet hoe populair bands als Shame zijn.