Nubiyan Twist - Jungle Run (2019)

Funk / Soul
Label: Strut

1. Tell It to Me Slowly (5:15)

met Nick Richards

2. Jungle Run (5:14)

3. Basa Basa (5:59)

met K.O.G.

4. Brother (5:09)

met Nubiya Brandon

5. Addis to London (6:27)

met Mulatu Astatke

met K.O.G.

10. Sugar Cane (4:21)

avatar van Mssr Renard
7 stemmen 0 berichten!!!
Dat kan beter. Juist dit soort muziek moet aangeprezen worden, want het verdient meer aandacht.

Uit London komt deze 10delige jazzformatie, die een mooie mix brengt van nujazz, soul, broken beats, afrobeat, latin jazz, future jazz en dat allemaal met een flinke enthousiaste en energieke insteek.

Dit is muziek om op te swingen, dansen, plezier te hebben. Het is vrolijk, kleurrijk, optimistisch en vol leven!

Naast de 10 bandleden zijn er ook wat gastartiesten die met name de vocalen tot hun rekening nemen, zoals KOG uit Ghana (prachtig op bv Basa Basa), maar Tony Allen speelt ook mee (Ghosts). Maar om iedereen nou te gaan opnoemen gaat te ver. Wel wil ik nog even aanstippen dat Ethiojazzlegende Mulatu Astatke ook meespeelt.

Een echte aanbeveler, deze feestelijke plaat!