Mötley Crüe - The Dirt Soundtrack (2019)

Label: Eleven Seven

1. The Dirt (Est. 1981) (3:52)

met Machine Gun Kelly

2. Red Hot (3:21)
  3. On with the Show (4:03)
  4. Live Wire (3:14)
  5. Merry - Go - Round (3:21)
  6. Take Me to the Top (3:43)
  7. Piece of Your Action (4:39)
  8. Shout at the Devil (3:14)
  9. Looks That Kill (4:07)
  10. Too Young to Fall in Love (3:32)
  11. Home Sweet Home (3:58)
  12. Girls, Girls, Girls (4:30)
  13. Same Ol' Situation (S.O.S.) (4:13)
  14. Kickstart My Heart (4:42)
  15. Dr. Feelgood (4:50)
  16. Ride with the Devil (3:41)
  17. Crash and Burn (4:13)
  18. Like a Virgin (3:08)
avatar van gigage
De film wordt door critici niet warm onthaald, maar what else is new. Deze keer, itt de Queen release, begin ik met de glam metal soundtrack van de Hollywood rock sterren. High wire staat erop dus wat kan er nog mis gaan eigenlijk. Niks.

avatar van vielip
Ik gok dat je Live wire bedoeld En om je vraag 'wat kan er nog mis gaan' te beantwoorden; best veel! Hoe is het bijvoorbeeld mogelijk dat Wild side op een verzamelaar van The Crüe ontbreekt?! Zo'n beetje hun beste nummer. Enfin, de nieuwe nummers op dit album zijn, op Like a virgin na (hoe komen ze erbij?!) zeer acceptabel te noemen. Met name The dirt ronkt en rockt er heerlijk op los. Dit weekend de film maar eens kijken. Zal vermakelijker zijn dan Bohemian rhapsody heb ik het vermoeden.

avatar van gigage
Oh ja, high wire is van Badlands. Als je van overacting houdt is de film heel vermakelijk. Kolere. Erg gelachen daarom.

avatar van vielip
Ik las een recensie waarin de schrijver stelde dat e.e.a. wel flink aangedikt zou zijn om het een leukere film te maken. Tja, dan heb je dus echt geen idee waarover je het hebt. Ik durf het zelfs om te draaien; veel zal niet eens de film gehaald hebben. Puur omdat geen maatschappij zich er dan aan zou durven wagen om er geld in te steken of z'n naam aan te verbinden. Je kunt van hoofdstuk 1 van het boek al wel een hele film maken. Het heeft toch ook een aantal jaren geduurd eer men het budget en alles rond had om met de film te beginnen? o.a. Paramount en MTV hebben hun handen er vanaf getrokken omdat ze bang waren dat het hun imago geweld aan zou doen of iets dergelijks?

avatar van Edwynn
Ja, als je dacht dat Bohemian Rhapsody alles laat zien wat met rock n roll te maken heeft, kun je vast niet geloven wat Crüe allemaal uitvrat. Het boek beschrijft ontelbaar meer taferelen én is alweer zowat twintig jaar oud. Dat had de betreffende recensent kunnen weten. Niettemin een leuke, onderhoudende film. De bandleden steken werkelijk niets onder stoelen of banken. Dat siert hen zonder meer. Deze soundtrack is op de laatste drie tracks na verder volstrekt overbodig maar goed. Je moet wat om je zooi onder de aandacht te brengen

Edwynn schreef:
J én is alweer zowat twintig jaar oud.

Ja man! Ik las het ook afgelopen weekend en dacht; dat hebben ze mis joh. Dat zal een jaar of 10 zijn. Hooguit. Mooi niet dus