Mötley Crüe - The Dirt Soundtrack (2019)

Label: Eleven Seven

1. The Dirt (Est. 1981) (3:52)

met Machine Gun Kelly

2. Red Hot (3:21)
  3. On with the Show (4:03)
  4. Live Wire (3:14)
  5. Merry - Go - Round (3:21)
  6. Take Me to the Top (3:43)
  7. Piece of Your Action (4:39)
  8. Shout at the Devil (3:14)
  9. Looks That Kill (4:07)
  10. Too Young to Fall in Love (3:32)
  11. Home Sweet Home (3:58)
  12. Girls, Girls, Girls (4:30)
  13. Same Ol' Situation (S.O.S.) (4:13)
  14. Kickstart My Heart (4:42)
  15. Dr. Feelgood (4:50)
  16. Ride with the Devil (3:41)
  17. Crash and Burn (4:13)
  18. Like a Virgin (3:08)
avatar van gigage
De film wordt door critici niet warm onthaald, maar what else is new. Deze keer, itt de Queen release, begin ik met de glam metal soundtrack van de Hollywood rock sterren. High wire staat erop dus wat kan er nog mis gaan eigenlijk. Niks.

avatar van vielip
Ik gok dat je Live wire bedoeld En om je vraag 'wat kan er nog mis gaan' te beantwoorden; best veel! Hoe is het bijvoorbeeld mogelijk dat Wild side op een verzamelaar van The Crüe ontbreekt?! Zo'n beetje hun beste nummer. Enfin, de nieuwe nummers op dit album zijn, op Like a virgin na (hoe komen ze erbij?!) zeer acceptabel te noemen. Met name The dirt ronkt en rockt er heerlijk op los. Dit weekend de film maar eens kijken. Zal vermakelijker zijn dan Bohemian rhapsody heb ik het vermoeden.

avatar van gigage
Oh ja, high wire is van Badlands. Als je van overacting houdt is de film heel vermakelijk. Kolere. Erg gelachen daarom.

avatar van vielip
Ik las een recensie waarin de schrijver stelde dat e.e.a. wel flink aangedikt zou zijn om het een leukere film te maken. Tja, dan heb je dus echt geen idee waarover je het hebt. Ik durf het zelfs om te draaien; veel zal niet eens de film gehaald hebben. Puur omdat geen maatschappij zich er dan aan zou durven wagen om er geld in te steken of z'n naam aan te verbinden. Je kunt van hoofdstuk 1 van het boek al wel een hele film maken. Het heeft toch ook een aantal jaren geduurd eer men het budget en alles rond had om met de film te beginnen? o.a. Paramount en MTV hebben hun handen er vanaf getrokken omdat ze bang waren dat het hun imago geweld aan zou doen of iets dergelijks?

avatar van Edwynn
Ja, als je dacht dat Bohemian Rhapsody alles laat zien wat met rock n roll te maken heeft, kun je vast niet geloven wat Crüe allemaal uitvrat. Het boek beschrijft ontelbaar meer taferelen én is alweer zowat twintig jaar oud. Dat had de betreffende recensent kunnen weten. Niettemin een leuke, onderhoudende film. De bandleden steken werkelijk niets onder stoelen of banken. Dat siert hen zonder meer. Deze soundtrack is op de laatste drie tracks na verder volstrekt overbodig maar goed. Je moet wat om je zooi onder de aandacht te brengen

Edwynn schreef:
J én is alweer zowat twintig jaar oud.

Ja man! Ik las het ook afgelopen weekend en dacht; dat hebben ze mis joh. Dat zal een jaar of 10 zijn. Hooguit. Mooi niet dus

avatar van Eddie
Leuke film hoor, aan de ene kant zal er best wat aangedikt zijn, en zal er een hoop weg gelaten zijn. Dat is logisch, het is een film en geen documentaire. De soundtrack is inderdaad volstrekt overbodig op het titelnummer na. Dat ‘wild side’ ontbreekt is inderdaad jammer (volgens mij hoor je dat nummer ook niet in de film terug, dat verklaart het misschien). Overigens doet het titelnummer niet onder voor veel van hun grote hits, een heerlijke rocker die zo op ‘dr. Feelgood’ of ‘Shout at the Devil’ had kunnen staan.

avatar van Edwynn
Als je het vergelijkt met het boek is de film niet aangedikt maar juist enorm afgezwakt.

The Dirt, Ride With The Devil en Like A Virgin zijn volledig nieuw. Leuk maar niet zo verrekte sterk als Saints Of Los Angeles. Like A Virgin is gewoon in alle opzichten een grap. The Dirt kent een bijdrage van rappert Machine Gun Kelly die de rol van Tommy Lee voor zijn rekening nam. Past vrij aardig allemaal. Het sterkste vind ik nog Crash N Burn. Smerig en luid. Zoals het hoort.

Benieuwd hoe lang het duurt voordat het weer echt gaat kriebelen bij deze rat pack. Al het andere kenden we al van haver tot gort.

Mocht je op zoek zijn naar een écht sterke verzamelaar van Mötley Crüe, dan beveel ik echter van harte Red, White and Crüe aan.

avatar van Edwynn
Ik ben even het boek aan het herlezen. Oneindig veel interessanter dan de film. Het illustreert maar weer dat het essentieel is om iemand te hebben die voor je knokt bij de platenbonzen. Anders was Shout At The Devil er nooit gekomen. Het juiste netwerk. Dat moet je hebben. De rest is bijzaak.

Tussen al het gezuip, geneuk en gesnuif door zijn er ook mooie passages over hoe Elektra wanhopig op zoek was naar de next new wave band en Crüe gewoon links wilde laten liggen ondanks het feit dat ze duizenden platen in eigen beheer hadden verkocht.

Dezelfde verhalen vanuit verschillende oogpunten. Eerlijker kan bijna niet. En dat voor een glamband.

avatar van Eddie

Edwynn schreef:
Ik ben even het boek aan het herlezen. Oneindig veel interessanter dan de film.

Nu wordt ik wel heel benieuwd naar het boek. Wordt morgen bezorgd ?

avatar van vielip
Veel plezier! Het boek is echt subliem in mijn ogen. De film is leuk ter ondersteuning.

avatar van Zagato
De film is leuk maar niet meer dan dat. Een beetje los zand zullen we maar zeggen.

Ik ben altijd liefhebber geweest van de eerste 2 albums, leuke jonge honden muziek die hier en daar wel op elkaar lijkt.