t - Solipsystemology (2019)

Duitsland
Label: Giant Electric Pea

1. The End of Always (14:00)
  2. That Thought You Last at Home (8:41)
  3. A Haunted Ghost (8:05)
  4. Lifeoscopy (6:01)
  5. Laughter's Cold Remains (12:19)
  6. When We Were Us (9:48)
  7. Beyond the Dark (14:00)
avatar van BlauweVla
Het nieuwe album van t! Het bevalt me zeer goed wat ik hoor. En dat in de wetenschap dat eerdere t albums na meerdere luisterbeurten nog beter naar mijn oren gingen staan. Klasse artiest (op moment aan het touren!).

avatar van pos
pos
Weer een indrukwekkende 1e luisterbeurt achter de rug vanmiddag. Lekkere muziek voor in het zonnetje met de ogen dicht. Binnenkort ook live te bewonderen las ik. Eens kijken of dat gaat lukken.

avatar van BlauweVla
t (oftewel Thomas Thielen) heeft er een goed gevoel voor aparte verhalende albums te maken, zo ook op "Solipsystemology". Avontuurlijke muziek die tot de verbeelding spreekt en ruimte laat voor de luisteraar om mee te gaan in de sfeer. Zijn geluid is zeer herkenbaarder. Vlotte passages worden wederom op zijn zo typerende wijze afgewisseld met ingetogen stukjes, die naar dark ambient neigen. Het eindigt allemaal in de laatste minuut op de meest duistere manier, terwijl het album ondanks alle dramatiek, zeker geen algehele neerslachtige indruk maakt. Thielen is met recht een studiodier te noemen, want hij doet alles (op de mastering na). Zijn zang is prachtig gevoelig en gitaarwerk past daar als een antwoord bij. t is aan het touren (met Crystal Palace) en komt ook in Alphen aan de Rijn op 9 november!