Night Ranger - Seven (1998)

Label: CMC International

1. Sign of the Times (5:07)
  2. Jane's Interlude (0:26)
  3. Panic in Jane (4:40)
  4. Don't Ask Me Why (4:41)
  5. Kong (4:55)
  6. Mother Mayhem (3:52)
  7. Soul Survivor (4:33)
  8. Sea of Love (3:59)
  9. Crazy World * (3:59)
  10. Peace Sign (4:07)
  11. When I Call on You (4:02)
  12. Revelation (4:30)
  13. Let Him Run * (3:33)
avatar van vielip
Prima album maar kan niet tippen aan de eerste 5 vind ik. Het is niet slecht hoor maar het is....anders. De tijdens zijn veranderd en het muzikale klmaat ook. De band klinkt wat minder melodic rock/AOR en wat meer gewoon rock.

Ozric Spacefolk
Inderdaad een meer standaard hardrock album met een meer riff-georienteerde productie, dus de keyboards staan minder in de mix als vroeger.

De solo's zijn wel echt om van te smullen. Met name in het stevige openingsnummer.
Ook is er (wederom) veel aandacht geschonken aan de samenzang.

In een tijd waar veel muziek in mineur was of boze raps bevatte, is dit wel een lekkere party-plaat.
Helaas kon niemand er wat mee in 1998, en zou het weer 10 jaar duren eer er een nieuwe plaat zou komen.

avatar van Metalhead99
Inderdaad wat meer een standaard rock plaat, maar nog steeds een erg lekker album. Het begint lekker stevig met de rockende meezinger "Sign of the Times" en de ballad "When I Call on You" vind ik ook prima. Een lekker album voor de liefhebbers van Night Ranger.