Prince - Versace Experience (2019)

Funk / Pop
Label: Legacy

1. Pussy Control [Club Mix] [Edit] (3:04)
  2. Shhh [X-cerpt] (3:55)
  3. Get Wild in the House (2:15)
  4. Eye Hate U [Remix] (3:29)
  5. 319 [ X-cerpt] (1:28)
  6. Shy [X-cerpt] (2:23)
  7. Billy Jack Bitch (2:31)
  8. Sonny T. [X-cerpt] (0:28)
  9. Rootie Kazootie [Edit] (2:38)
  10. Chatounette Controle (2:25)
  11. Pussy Control (Control Tempo) [Edit] (1:23)
  12. Kamasutra Overture # 5 (0:44)
  13. Free the Music (1:44)
  14. Segue (0:50)
  15. Gold [X-cerpt] (3:34)
Tja, cassettes zijn hip, dus wat doen we op Record Store Day 2019? We brengen de Versace Experience nu officieel uit op....... cassette!

Oorspronkelijk een promo cassette, gegeven aan mensen die aanwezig waren bij de Paris fashion Week.
Een ratjetoe aan nummers die op The Gold Experience terecht kwamen of Exodus en The NPG Orchestra's Kamasutra. Veel edits en remixes.

Leuk hebbeding voor de diehards, maar deze diehard heeft geen cassettedeck meer en gelooft dit wel. Tenzij het later alsnog een release op cd of vinyl krijgt

avatar van Poles Apart
Ook geen Walkman?

Allemaal weggedaan

avatar van Funky Bookie
Ondanks de ratjetoe klonk dit toch wel heel lekker.
Geen idee wat ik nog met een cassette bandje moet, behalve dat ze leuk staan in de kast. Ach dan pakken we het iets minder officieel uitgebrachte CD-tje maar.

Wel puur toeval dat ik momenteel op Netflix de serie over Versace volg. Benieuwd of er nog iets van Prince in terug te horen al zijn (zal vast niet).

In september ook op vinyl verkrijgbaar.

lennon schreef:
In september ook op vinyl verkrijgbaar.

Gaat een duur maandje worden met deze, Chaos and Disorder en een 6 lp Emanciaption.

Jammer dat The Gold Experience, de beide HitNRun albums en The Rainbow Children die behandeling (nog) niet krijgen).

aERodynamIC schreef:

De HitNRun albums heb ik op vinyl. Of zijn die besmeurd met pindakaas?

Dit The Versace Experience is toch the Prelude 2 Gold. Oftewel het toch ook door ons gewaardeerde Gold Experience. Mede daarom vind ik deze Versace Mix erg lekker, maar zag dat het cijfer hier flink omlaag was. Wat vind jij er minder aan?

west schreef:
De HitNRun albums heb ik op vinyl. Of zijn die besmeurd met pindakaas?

Ik heb niks met counterfeits...... dus voorlopig alleen op cd (de HitNRun zijn nooit op vinyl uitgebracht).

Ik vind dit gewoon een rommelig en vervelend geheel. Korte versies (X-cerpt... het zal wel...) en afgeraffeld. Ik koop het voor het compleet willen zijn, niet omdat ik er nu zoveel plezier aan beleef.

Dus je koopt 'm wel aERodynamIC? Toevallig benoemde Kronos dat bij Emancipation als het 'vinylvolledigheidsvirus'. Ik koop zelf geen platen die ik niet draai. Van de komende releases van Prince half september koop ik alleen Emancipation en niet dit album. En bijvoorbeeld Rave Un2 the Joy Fantastic heb ik ook niet op vinyl: die is niet goed genoeg.

Overigens verlaag ik mijn score hier wat. Anders zou ik 'm nog moeten kopen!

west schreef:
Dus je koopt 'm wel aERodynamIC?

Ja, ik koop het wel. Voor Prince releases gelden andere regels

Maar je koopt Chaos & Disorder dus ook niet? Vind ik zelf stukken leuker dan Emancipation, daar ben ik dus wel echt blij mee.

aERodynamIC schreef:

Ja, ik koop het wel. Voor Prince releases gelden andere regels

Ha, daar kan ik natuurlijk wel wat begrip voor opbrengen.

Ik zal Chaos & Disorder nog eens luisteren, maar voorlopig niet. Maar mooi voor jou natuurlijk!