Pixx - Small Mercies (2019)

Pop / Electronic
Label: 4AD

1. Andean Condor (3:39)
  2. Bitch (2:55)
  3. Disgrace (4:11)
  4. Small Mercies (3:29)
  5. Peanuts Grow Underground (3:51)
  6. Funsize (3:54)
  7. Dirt Interlude Pt. 1 (0:38)
  8. Mary Magdalene (3:33)
  9. Hysterical (3:17)
  10. Eruption 24 (2:41)
  11. Dirt Interlude Pt. 2 (0:43)
  12. Duck Out (3:37)
  13. Blowfish (3:42)
avatar van E-Clect-Eddy
Disgrace is een uptempo Indie Rock nummer met New Wave invloeden en een fijne 'drive'. In de laatste minuut hoor ik ook wel overeenkomsten met het geluid van Y La Bamba.

Disgrace - YouTube - audio

avatar van E-Clect-Eddy
Bitch is de tweede single, nu met meer Post-Punk invloeden en deze wordt wel begeleid met een video.

avatar van E-Clect-Eddy
De pre-zomer release-lawine is alweer begonnen en deze is één van de 6 die voor vandaag op mijn lijstje staan.

Een mix van Pop / Indie Rock waar de synths regelmatig vol op de voorgrond staan maar net niet zo vet om van Electro te spreken. Met hier en daar een vleugje New Wave en Post-Punk.

Pixx (Hannah Rodgers) is een aparte verschijning met soms een Gothic look maar met een heel fragiel lijf om niet te spreken van gevalletje anorexia. Prima ingrediënten voor een carrière als entertainer. En met die wat lagere zangstem heeft Pixx nog wel een overeenkomst met Siouxsie Sioux.

De eerste beluistering valt goed, maar net als bij het vandaag verschenen album van Perry Farrell staat er maar één nummer op dat echt meteen veel indruk maakt: hier is dat Disgrace en dan Bitch.

Blowfish is een mooie wat dromerige afsluiter.

avatar van E-Clect-Eddy
Dit album bevalt toch meer en meer... zoals Hysterical / Duck Out en het titelnummer.

Ik zet deze vaker op dan de licht teleurstellende nieuwe van Palehound waarmee ik haar wel vergelijk.

halfje erbij.

Volgens Last.fm voor fans van: Lydia Ainsworth, Nilüfer Yanya, Nadine Shah, Bat for Lashes, Empress Of