Dominic Miller - Absinthe (2019)

Argentinië
Jazz
Label: ECM

1. Absinthe (5:28)
  2. Mixed Blessing (4:47)
  3. Verveine (1:45)
  4. La Petite Reine (2:13)
  5. Christiania (4:29)
  6. Étude (5:42)
  7. Bicycle (3:51)
  8. Ombu (3:40)
  9. Ténèbres (4:22)
  10. Saint Vincent (5:27)
avatar van Broem
Miller is een artiest die ik al vanaf het begin van zijn carrière volg. Bekend geworden als gitarist op de albums van Sting. Een zeer getalenteerde muzikant die zijn markante, klassieke geluid laat horen op al zijn albums. Gezien de scores op mume ben ik de enige fan Da’s jammer. Ook op dit album, uitgebracht door het prachtlabel ECM, laat Miller zijn klasse weer horen. Mooie begeleiding door oa een accordeon, loepzuiver gespeeld en fantastisch geproduceerd. Zo nu en dan is het draaien van een album van Miller een heerlijk momentje voor jezelf . Stijlvol en vol overgave gemaakt.

avatar van Leptop
Hoho Broem! Het album met Stacey heb ik thuis en is best aardig. En fantastisch geproduceerd inderdaad! Maar dat is idd net wel anders dan een fan ?.

Ben benieuwd . Ga volgende maand hem eens live bewonderen in Rotterdam.
Heb hier nog geen materiaal van, maar ik was onlangs bij een vriend die deze laatste LP ophad staan. Mmm
klinkt veelbelovend.

Net terug van een concert van D Miller in Rotterdam. Wow dat was adembenemend mooi. Wat een muzikanten. Heel virtuoos, technisch en met een vleugje humor brengen zij een mix van jazz, klassiek, funk, latin, Heb daarna direct ter plaatse deze cd gekocht. Alvast deze 2 nummers hebben ze gespeeld : Absinthe en Bicycle én deze klonken al zeer aangenaam …….
Beoordeling volgt