Grails - Burning Off Impurities (2007)

Label: Temporary Residence

1. Soft Temple (6:40)
  2. More Extinction (2:15)
  3. Silk Rd (8:14)
  4. Drawn Curtains (4:56)
  5. Outer Banks (7:47)
  6. Dead Vine Blues (4:41)
  7. Origin-ing (7:51)
  8. Burning Off Impurities (7:49)
avatar van Bruno Banani
Verbluffend staaltje weer van de jongens die in mijn ogen het album van het jaar afleverde in 2006. Deze is weer van hoog nivo. En de dubbel limited vinyl is de mooiste die ik bezit, schitterende kleuren en prachtige ets op kant 4.
(www.temporaryresidence.com)

Sietse
etsen op vinyl zijn tof

Het album heb ik tot nu toe een keer gehoord en er zitten erg mooi nummers tussen, waar ik andere weer wat minder vond, zo op het eerste gehoor.
Maar ga hem zeker nog wel vaker luisteren.

avatar van Nakur
Ik ga hem ook zeker checken. Mooie, intieme muziek maken de heren

avatar van timhardt
Ik ga 4* inzetten om te beginnen. (Kan nog meer worden) Ik ben hem nog aan het ontdekken, duidelijk een plaatje om in zijn geheel te beoordelen, het eerste (sublieme) hoogtepunt, vind ik alvast Silk Rd, het derde nummer: hoe dat openbloeit is werkelijk een streling voor mijn reeds verwende oren. Kom dit luisteren!

avatar van Nakur
Misschien wat laat, maar ik luister voor het eerst naar Burning of Impurities van Grails. Hun debuut Ep was fijn, Redlight viel me wat tegen en The Black tar Prophecies 1-2-3 is leuk maar de nieuwe is te gek!

Ze vinden zichzelf keer op keer weer uit. Dit gaat een (dubbel) vinyl aanschaf worden

avatar van timhardt
halfje erbij!

avatar van snarf349
ze worden steeds beter.

avatar van Nakur
Ik zet ook 4* in. Ik ben nog geen zwak moment tegen gekomen op deze cd. MEt dde voorlopige hoogtepunten in de vorm van het schitterende Silk Red (die spanningsboog!), de neerslachtige strijkers van Drawn Curtains en de Dead Vine Blues. Alhoewel er tientallen stijlen de revue paseren, is folk/rock nog de beste catergorie.

avatar van we tigers
erg goede plaat! dit is mijn eerste kennismaking met Grails en ik moet zeggen dat het bevalt. Het doet mij een beetje denken aan postrock/slowcore groepen van een jaar of tien geleden als Rex en The Letter E, maar dan net een tikkie anders met een vleugje instrumentale Akron Family. Gaat hoog in de jaarlijstjes komen vrees ik.

avatar van remmer
Fantastische plaat. Deze groep toont alvast dat ze niet langer louter als "post-rockgroep" mogen bestempeld worden. Het blijft wel eentonig, maar het is minder "zwaarbeladen" dan de meeste van de andere postrockgroepen.
Dit is zo'n plaat die je puur op zijn geheel beoordeelt, met Silk Rd als uitzondering, luister ik gewoon naar één lang nummer. Maar dan wel een fantastisch nummer.

Eerst nog wat meer naar luisteren voordat ik deze plaat beoordeel, maar een plaatsje in mijn top 10 voor 2007 lijkt verzekerd...

avatar van we tigers
in mijn geval komt 'ie heel hoog in het jaarlijstje.

Al maanden is deze plaat niet uit mijn cd-speler te krijgen. Elke keer kom ik er weer op terug. Superalbum. Heel veel sfeer, lekkere drums en een erg goede bassist die er lekker tussendoor fietst.
Ik snap niet dat dit niet door meer mensen wordt opgepikt.

avatar van The Scientist
Doet mij een beetje aan Cerberus Shoal - Homb denken, alleen een stuk minder goed, wat clichématiger.

Nog steeds geen slechte plaat trouwens, twijfel nog even tussen 3 en 4..

avatar van The Scientist
Heb em op 4 sterren neergezet.. toch best mooi plaatje na wat vaker gehoord te hebben

avatar van trebremmit
Grails is een van mijn favorieten geworden, fantastisch hoe ze iedere plaat weer een combinatie van verschillende genres tot een psychedelisch meesterwerk maken.

avatar van De-noir
Heerlijke plaat. In het wat uitgekauwde post-rock genre is dit toch wel het betere werk wat mij betreft. Geen geforceerde spanningsboog, geen apocalyptische visioenen (de wereld gaat eraan!), geen boze kritieken op de consumptiemaatschappij, niet weer diezelfde wall of sound.. Nee, de kracht van dit album zit voor mij vooral in het ongedwongen organische samenspel. Je hoort gewoon dat hier stuk voor stuk goede muzikanten aan het werk zijn. Daarnaast trek ik ze sfeer ook erg goed. Erg geestprikkelend spul. Alsof de teleporteermachine is uitgevonden, het omgevingsgeluid uit verschillende werelddelen is opgenomen en in een blender is gegooid. Met zo veel verschillende ingrediënten bestaat er het risico op een onsamenhangend brouwsel, maar dit smaakt wonderwel erg goed

avatar van popstranger
Heel het werk van Grails al een tijdje chronologisch aan het beluisteren en deze is tot nu toe wel de beste uit de reeks. Elk album heeft uitschieters maar hier zijn ze wel heel talrijk. Nog geen slechte plaat gehoord van hen dus hun discografie is zeker het ontdekken waard!