Nirvana - Live at the Paramount (2019)

Label: Geffen

1. Jesus Doesn't Want Me for a Sunbeam (4:37)
  2. Aneurysm (4:35)
  3. Drain You (4:04)
  4. School (2:42)
  5. Floyd the Barber (2:18)
  6. Smells Like Teen Spirit (5:01)
  7. About a Girl (2:48)
  8. Polly (2:51)
  9. Breed (3:03)
  10. Sliver (1:55)
  11. Love Buzz (3:35)
  12. Lithium (4:17)
  13. Been a Son (1:55)
  14. Negative Creep (2:55)
  15. On a Plain (3:16)
  16. Blew (3:36)
  17. Rape Me (2:49)
  18. Territorial Pissings (2:23)
  19. Endless, Nameless (8:15)

avatar van repelstefan
Redelijk albumtrouw gespeelde nummers maar zo'n heerlijke bak energie en herrie. Ken de andere livealbums van Nirvana niet goed maar valt me op dat zijn stem goed overeind blijft. Zou zo een festivallijstje kunnen zijn want in feite is dit één grote hitshow. Al was dat in '91 vast nog niet zo .

Hoedijk
repelstefan schreef:
Jazeker wel. Een groot deel van de nummers werden destijds in Paradiso ook gespeeld. Waarbij mij destijds opviel, hoe heerlijk vet die "oudere" nummers van Bleach uitgevoerd werden. De kwaliteit van deze opnames is echter een stuk beter dan die van Amsterdam.

Fantastische live registratie van Nirvana op Halloween, 31 oktober 1991. In hun beste tijd spelen ze op de toppen van hun kunnen, retestrak en met grote klasse. The Paramount staat in Seattle, the homeground of the Grunge, min of meer een thuiswedstrijd dus. Het geluid is werkelijk om door een ringetje te halen en de pure power en energie voegt echt nog wat toe aan de al zo goede albumnummers. Voorbeelden te over hiervan, maar laat ik bijvoorbeeld eens Jesus Doesn't Want Me for a Sunbeam, Aneyriysm, Drain You, Smells Like Teen Spirit, About a Girl, Breed, Love Buzz & Lithium noemen. Niet te missen dus!

avatar van sillus
Wat een fantastische live registratie.... je krijgt wellicht een idee van hoe goed ze wel niet waren... ze strak gespeeld, echt fantastisch. Nu veel aan het luisteren op Spotify. Net de lp besteld, ik hoop dat de geluidskwaliteit daarop beter is. Op Spotify heb ik het idee dat het nog wel iets beter kan...

Deze live registratie heb ik eigenlijk helemaal gemist.. Genieten dit album!!!!