Juice WRLD - Death Race for Love (2019)

Label: Interscope

1. Empty (4:08)
  2. Maze (2:24)
  3. HeMotions (3:07)
  4. Demonz (1:35)

met Brent Faiyaz

5. Fast (3:28)
  6. Hear Me Calling (3:09)
  7. Big (3:44)
  8. Robbery (4:00)
  9. Flaws and Sins (3:38)
  10. Feeling (3:21)
  11. Syphilis (2:11)
  12. Who Shot Cupid? (3:34)
  13. Ring Ring (2:51)

met Clever

14. Desire (3:09)
  15. Out My Way (2:36)
  16. The Bees Knees (5:25)
  17. ON GOD (4:10)

met Young Thug

18. 10 Feet (3:32)
  19. Won't Let Go (3:20)
  20. She's the One (3:08)
  21. Rider (3:12)
  22. Make Believe (2:22)
avatar van Holla
Brent Faiyaz als feature, ik ben benieuwd~!

avatar van Holla
Producties zijn beter dan op zijn voorgaande plaat. Wel is deze iets te lang naar mijn smaak. Vooral vanwege de afwezigheid van features is het een hele lange rit aan Juice muziek. Ook dat hij hier wat meer rapt dan op zijn voorganger vind ik minder. Wel een hele fijne plaat, maar met 16 tracks had hij een fenomenaal album.

avatar van Holla
Toch begint dit flink te groeien momenteel, de melodieën beginnen te plakken

avatar van NL_RAPPIN
Ik twijfel om dit te gaan checken. Zijn debuut heb ik niet gehoord, maar het collab album van hem en Future vond ik een fijne plaat. XXX heb ik nooit kunnen waarderen, omdat dat veel te emo is voor mij en ik ben bang dat dat hier hetzelfde is.

NL_RAPPIN schreef:

Emo is het zeker. Als dat is wat je tegenhoudt zou ik dit zeker niet checken. Ik vind het niet zo jankerig als bijvoorbeeld 'All Girls Are The Same', though. De beats zijn niet emo, wat bijvoorbeeld bij het album '17' van XXX wel zo is. Ik vind ook niet dat Juice WRLD qua 'emo-gehalte' ook maar in de buurt komt van XXX op dit album.

avatar van overmars89
Oke, first things first. Dit album duurt natuurlijk veels te lang, daarnaast zijn er ongeveer 6 tracks die ik wel kan waarderen, dus een voldoende zal dit niet worden. Maar de nummers die ik wel tof vind zijn juist voornamelijk de tracks waar Juice WRLD met volle overtuiging "emo" zingt over z'n depressies en de drugs die hij tot zich neemt. Ik vind dat wel echt zijn lane waar die redelijk in uitblinkt. Voor de rest doet ie veels te veel dingen na die momenteel populair zijn.

Trouwens nog wel grappig dat op "Make Believe" dezelfde sample gebruikt wordt als "Runnin" van Pharcyde. Niet dat de tracks enigszins maar op elkaar lijken. (Misschien maar beter ook)