M83 - Knife + Heart (2019)

1 stem

Frankrijk
Score
Label: Mute

1. Malaria! - Thrash Me (4:14)
  2. Corridor (0:57)
  3. Karl (2:19)
  4. La Maison - Mercedes (3:12)
  5. Vision 1 (0:21)
  6. La Flicaille (1:37)
  7. Filature (1:16)
  8. Picó - Malaguena (6:29)
  9. Vision 2 (0:22)
  10. Tu M'as Tué (0:59)
  11. Sauna (2:15)
  12. Voyance (1:39)
  13. Un Couteau Dans le Coeur (1:53)
  14. Sombre Vision (0:22)
  15. Pyramides (0:53)
  16. Lettre Lois (1:31)
  17. Detective Rachid (1:39)
  18. La Caverne (2:22)
  19. Le Tueur Homo (1:35)
  20. Sauna [Cheap Version] (2:02)
  21. De Sperme et D'eau Fraiche (1:52)
  22. Hicham (1:06)
  23. Cinéma Kill (2:01)
  24. Vision Finale (2:30)
  25. Jefre Cantu-Ledesma - Love's Refrain (7:41)
  26. Un Couteau Dans le Coeur [Reprise] (2:16)
  27. End Credits (2:28)
avatar van E-Clect-Eddy
Verrast!

Een nieuwe van M83, ik neem aan dat dit de incarnatie van de band is met veel instrumentale Ambient in tegenstelling tot de radio-vriendelijke dansbare variant van het laatste album. Ook het feit dat de mede-oprichter van M83 Nicolas Fromageau er weer bij is zal invloed daarop hebben gehad.

De film werd geregisseerd door Yann Gonzalez, de broer van M83 frontman Anthony Gonzalez. Met Vanessa Paradis in de hoofdrol maar zonder liedje op dit album.

Het mooiste nummer komt niet eens van M83, maar van Jefre Cantu-Ledesma Love's Refrain

Ondanks de aanwezigheid van zijn oude kompaan doet dit niet meteen denken aan het oude werk van de band. De nummers zijn daarvoor ook te kort, duidelijk gemaakt als score.

Picó - Malaguena : staat nog niet op Spotify, volgens Discogs een Disco nummer.

Malaguena (12 Inch Version) - Pico - YouTube

avatar van GrafGantz
E-Clect-Eddy schreef:
Verrast!

Een nieuwe van M83,

Ik kreeg vanochtend een melding dat dit album was toegevoegd om 1 uur 's nachts. Zie ik hier jouw stukje van 0:40 uur. Volgens mij heb jij een tijdmachine

avatar van esteban
M83 heeft een fantastische soundtrack gemaakt voor Oblivion. Dit lijkt iets heel anders te worden, maar ik ben er ontzettend benieuwd naar. De volgende track klinkt alvast bijzonder, vooral naar 't einde toe.

M83 - Karl (Official Audio) - YouTube