Dave - Psychodrama (2019)

Uitgebracht in eigen beheer

5. Location (4:01)

met Burna Boy

6. Disaster (4:00)

met J Hus

7. Screwface Capital (4:13)
  8. Environment (3:22)
  9. Lesley (11:07)

met Ruelle

10. Voices (3:18)
  11. Drama (7:03)
avatar van overmars89
Dave is eigenlijk wel een toffe rapper. Hij heeft niet een hele bijzondere flow, maar hij is echt een fantastische storyteller. En met zijn rustige flow is zijn wordplay en delivery wel on point. De eerste helft van de plaat is keihard. Helaas zitten er op het laatst wel wat mindere tracks tussen. "Lesley" is een ziek verhaal, maar de beat en de flows zijn echt niet interessant genoeg om 11 minuten vol te maken.

Daarnaast waren er nog 2 andere tracks die iets te "gladjes" zijn. Maar desalniettemin maakt de "realness" van Dave wel veel goed.

avatar van Poles Apart
Nu maar hopen dat de trouwe "Dansez Maintenant" fans dit album niet blindelings hebben aangeschaft...

avatar van Bartjeking
Ik ben niet bepaald een kenner in het genre, maar pik elk jaar een stuk of 10 platen mee. Dave scoorde dit jaar hoog in de ranglijst van Mojo-magazine, dus vandaar. Lyrics zijn voor mij erg belangrijk in muziek en werd daardoor helemaal in "lesley" getrokken, vind dat een tamelijk briljante track. Inderdaad wat sober in beats etc., maar daar heb ik wat minder mee.