Alice Cooper - Classicks (1995)

Label: Epic

1. Poison (4:30)
  2. Hey Stoopid (4:33)

met Slash, Joe Satriani en Ozzy Osbourne

3. Feed My Frankenstein (4:44)

met Steve Vai, Joe Satriani en Nikki Sixx

4. Love's a Loaded Gun (4:11)
  5. Stolen Prayer (5:35)
  6. House of Fire (3:46)

met Joe Perry

7. Lost in America (3:52)
  8. It's Me (4:37)

met Chris Cornell

9. Under My Wheels [Live] (3:41)
  10. Billion Dollar Babies [Live] (3:36)
  11. I'm Eighteen [Live] (4:34)
  12. No More Mr. Nice Guy [Live] (3:11)
  13. Only Women Bleed [Live] (4:06)
  14. School's Out [Live] (4:06)

met Al Pitrelli

15. Fire (3:02)
avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Feitelijk een curieuze verzamelaar met acht studionummers uit Alice Coopers 'hair metal' periode, zes livenummers uit de klassieke periode en een Jimi Hendrix-cover. De livenummers zijn hier natuurlijk de werkelijke klassiekers, maar de opnamekwaliteit is mager. De nieuwere nummers zijn wel aardig, al is Poison wat al te grijsgedraaid.

2½*

Stijn_Slayer
Zeer vreemd samengesteld. Al die live nummers en dan inderdaad nieuwere nummers en die Hendrix cover...

PriestMaiden
Ik vind dit wel een leuke verzamelaar. De livenummers vind ik zeer goed, die komen van Alice Cooper Thrashes the World.
Dit is de verzamelaar van de 3 albums Thrash, Hey Stoopid en The Last Temptation, zeer goed dus.

avatar van Von Helsing
Die live uitvoeringen waren waarschijnlijk de enige manier om zijn oude songs aan bod te laten komen.

avatar van Germ
Germ (crew)
Mijn eerste kennismaking met Alice Cooper. Destijds had je bij de Free Record Shop uitverkoopbakken (3 voor 25,-), deze kocht ik samen met 5 van Lenny Kravitz en een verzamelaar van Aerosmith.

Dit is natuurlijk een incomplete verzamelaar, die focust op Alice's minst interessante periode, maar doet het bij mij in de auto nog altijd goed!

avatar van Rinus
Verzamelaar, waarvan de focus ligt op zijn "hairnetal" periode. Eigenlijk de minst interessante dus. Toch kwamen van die albums een paar leuke tracks af, en die staan hier ook wel op. De live uitvoeringen zijn totaal niet verkeerd. En zelfs de Hendrix cover Fire is niet echt verkeerd. Al met al geen hoogvlieger, maar voor een CD die ik gekregen heb, nooit weg.