Under the Surface - Trinity (2019)

Jazz
Label: Challenge

1. La Loba - Part One (10:00)
  2. You Will Rise (2:12)
  3. Moksha (4:33)
  4. La Loba - Part Two (4:22)
  5. Aurora (1:51)
  6. The Sun Rises in the East (2:00)
  7. The Dance of Life (12:08)
  8. Wild (6:04)
  9. Hjemme (5:26)
  10. Calling Up the Spirits (7:03)
  11. Lapis Lazuli (4:55)
  12. Chime (1:46)
avatar van Broem
Wat een briljant album. In navolging op het debuut uit 2017 Under the Surface - Under the Surface (2017). nu wederom een geïmproviseerd album wat fantastisch in elkaar gestoken is. Live opgenomen tijdens de concertserie de afgelopen jaren. Muziek die moeilijk in een keurslijf past. Daarvoor is het te ongrijpbaar en daarom voor mijfascinerend. In ruim 1 uur komt er van alles voorbij. Krijg soms het gevoel dat Melanie de Biasio wordt begeleid door Tord Gustavsen en zijn ensemble. Uitgekiende productie en een prachtige opname. Fingerlicking good.

avatar van Vince vega
Dank voor je berichtje hier Broem zodat ik dit album kon ontdekken. Kende Joost Lijbaart al langer van zijn, ook prachtige, samenwerking met Wolfert Brederode, maar dit project was mij tot op heden nog onbekend.

Wat een prachtig album is dit zeg; deze gaat de komende tijd nog veel vaker gedraaid worden!

avatar van Broem
Vince vega schreef:

Leuk Luister ook het debuutalbum. Zeer de moeite waard. Uiteraard is Joost ook bekend vanwege zijn samenwerking met Yuri Honing. Dat is wellicht een open deur. Njoy

avatar van sq
sq
Leren kennen door een optreden op het Transition festival van zangeres Sanne Rambags. Ik had gevraagd of ik alle Cds kon kopen waar ze op stond. Daarbij dus ook deze. Erg fijne plaat, dit.