Lavender Diamond - Imagine Our Love (2007)

Label: Matador

1. Oh No (3:47)
  2. Garden Rose (5:04)
  3. Open Your Heart (3:11)
  4. Side of the Lord (2:49)
  5. I'll Never Lie Again (3:30)
  6. Dance Until Tomorrow (6:40)
  7. Like an Arrow (4:22)
  8. My Shadow Is a Monday (3:25)
  9. Bring Me a Song (4:45)
  10. Here Comes One (2:58)
  11. Find a Way (4:53)
  12. When You Wake for Certain (5:37)
avatar van nevyn
Ik zag dit albumpje staan op luisterpaal en herinnerde me dat Lavender Diamond in het voorprogramma van the Decemberists stond dit jaar. Ik was wel benieuwd wat ik destijds had gemist, aangezien we te laat waren om ze nog mee te pikken...

Redelijk popalbumpje dit, zij het niet zo bijzonder. Ligt op sommige stukken fijn in het gehoor, maar andere irriteert de zangeres me een beetje. M'n broertje vergelijk het met een valse Do (als in, de zangeres). Ik kan me daar wel in vinden. Het instrumentaal gebruik blijft ook allemaal een beetje matigjes. Ik denk dat als de zangeres wat lessen zou volgen, of zich een beetje inhoudt met de hoogste tonen, het beter uit de verf zou komen. Maar ik zie dit bandje nog wel fijne plaatjes afleveren