Huis - Abandoned (2019)

Canada
Label: Unicorn

1. Abandoned (8:23)
  2. The Giant Awakens (5:26)
  3. Caducee (12:50)
  4. Stolen (11:42)
  5. Solilude (3:03)
  6. Chasing Morning Glory (9:48)
  7. Haunting Days (5:37)
  8. We Are Not Alone (6:18)
  9. Oude Kerk III (9:25)
avatar van pos
pos
1e luisterbeurt heel klein beetje teleurgesteld, 2e luisterbeurt wow wat een goeie plaat. Ik ben dus benieuwd naar de 3e keer

avatar van willoow
Huis heeft weer een verrassend mooi stukje muziek neergezet.
Zeer afwisselend waardoor het even wennen is.
Topper!

avatar van pos
pos
3e keer luisteren beviel me ook best. Bij iedere luisterbeurt wordt hij beter. Veel details in de muziek. Prachtige plaat.

avatar van Koko
Ook ik was niet meteen verrast, zoals ik was bij het eerste album van Huis. Inmiddels heb ik Abandoned een keer of tien aandachtig beluisterd, en raak ik steeds meer geboeid en gehecht. Sommige stukken liggen makkelijk in het gehoor: "We are not alone", bijvoorbeeld. Hoe erg is dat? Met de koptelefoon op word je meegenomen, je neuriet of dendert al snel mee... heerlijk! En het tweede deel van "Stolen", een waanzinnig mooi instrumentaal slot, knap werk uit Canada. "Caducee" is een geweldige epic. En ga zo maar door. Je moet ervoor gaan zitten, en de parels willen ontdekken. Liefhebbers van Arena herkennen flarden, stevig en vet. En natuurlijk ligt Mystery dichtbij, ik vind Michel Saint-Père die in beide bands aantreedt zo'n sympathieke en muzikaal sterke gigant.
Ik ben blij met dit nieuwe album, voorlopig gaat ie elke dag mee naar en van het werk.

Eerste luisterbeurt is al zeer positief. Ik ben benieuwd naar de tweede en de derde keer

avatar van Ricardo74
Redelijke plaat. Helaas bij lange na niet het NIVO van de vorige. Het geheel is wat eenvoudiger en een tikje saai.
Wat het meeste opvalt is de zeer matige productie! Hij klinkt ontzettend dof en vlak. Geen grijntje dynamiek te horen! De bekkens van de drums zijn compleet weggemixt. Waar is het fout gegaan?? Jammer...terwijl je anno 2019 voor weinig geld thuis al een mooie productie kan maken...☹️